CNCzone-dag 2016 (met foto impressie)

Moderator: Moderators

Plaats reactie
keesfrees
Berichten: 3106
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: CNCzone-dag 2016

Bericht door keesfrees »

aan Mosoft :
alle waardering voor het regelen van deze mooie locatie
toch een vraag van mijn kant, het lezingslokaal was eerder wel eens erg benauwd geworden tijdens een verhitte discussie, ja ik ben daar best gevoelig voor blijkbaar, is daar mechanische ventilatie aanwezig ?
zo maar een puntje van aandacht
handig aanhalen (citeren, quoten) : https://cnczone.nl/viewtopic.php?f=37&t=12599
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4911
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: CNCzone-dag 2016

Bericht door Ballegooijen »

Is er op de CNC dag ook uitleg over EdingCNC te krijgen? Ik ben daar heel benieuwd naar omdat ik hier mee wil gaan werken.

Groet,
Johan
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 10989
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: CNCzone-dag 2016

Bericht door DaBit »

Andrefc101 loopt er rond en die weet er het een en ander vanaf, Arie Kabaalstra komt volgens mij ook, dus dat moet wel lukken denk ik.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: CNCzone-dag 2016

Bericht door audiomanics »

En ik had begrepen dat Bert zelf ook kwam..
Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Gebruikersavatar
carlo
Berichten: 380
Lid geworden op: 04 okt 2009 12:33
Locatie: Diepenbeek België
Contacteer:

Re: CNCzone-dag 2016

Bericht door carlo »

ik merk dat er veel vragen zijn rond aansluitingen
misschien wel wat te laat
een demobord met daarop een installatie zodat iedereen kan zien welke punten verbonden moeten worden
zoiets is toch soms duidelijker dan wat schema's in de handleiding

mvg
carlo
Tolp2
Donateur
Berichten: 476
Lid geworden op: 28 nov 2015 10:06
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: CNCzone-dag 2016

Bericht door Tolp2 »

Ik neem wel mijn Z-as mee, inclusief de inhoud van mijn E-kast. Het is allemaal nog in aanbouw (dus houtje-touwtje) maar geeft wel een goed beeld van hoe alles aangesloten moet worden. Het board wat ik nu gebruik is een Pokeys57CNC, maar een EdingCNC is één-op-één compatible met de pin-out. Indien gewenst kan er mee geëxperimenteerd worden.

PS: als iemand nog een driver over heeft (type AM882 of DM856), bij een vorig experiment is deze overleden.
Assumptions are the mother of all $%^& ups.
Twee keer meten is zeker weten, als je weet wat je meet...
Fredprins
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jun 2010 13:24
Locatie: Boortmeerbeek

Re: CNCzone-dag 2016

Bericht door Fredprins »

Hallo,

Ik ben Frederik Deprins uit Belgiê.
Voor mij is het de eerste keer dat ik zou langs komen en heb geen idee van wat ik moet verwachten.
Heel veel ervaring in CNC heb ik niet.
Ik heb vroeger met Colinbus toestellen gewerkt. Ik heb zelf 2 profiler pro toestellen gebouwd.
En ik heb ook een laboflex van colinbus.
Sinds het failliet van Colinbus is het bij mij ook rond CNC stil gevallen.
Ondertussen aan het leren om met Eding CNC te werken.
Ik heb een grotere CNC router aangekocht in duitsland en zelf aangepast naar eigen wens. Deze draait op Eding CNC.
Ik moet wel zeggen dat ik schrok hoeveel meer mogelijkheden er zijn met Eding cnc sturing tov de colinbus sturing.
Daaraan merk je dus hoe beperkt mijn kennis in CNC was.

Ik ben nieuwsgierig wat ik op 5 november ga tegen komen.
Ik hoop dat mijn vrouw Melissa ook welkom is.
Ja ook zij heeft een zekere interesse in CNC. Zeker als ze kan zien wat er kan gemaakt worden met zulke toestellen. Ik ben haar trouwens nog een juwelenkist verschuldigd. ;-)

groeten

Frederik
Gebruikersavatar
mosoft
Berichten: 801
Lid geworden op: 01 dec 2007 18:09
Locatie: Zaltbommel
Contacteer:

Re: CNCzone-dag 2016

Bericht door mosoft »

Natuurlijk zijn beide welkom ;-)
benkr
Donateur
Berichten: 7699
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: CNCzone-dag 2016

Bericht door benkr »

@ TolP ==> Die kapotte driver, heb je die nog, ik heb daar wel interesse in.
benkr
Donateur
Berichten: 7699
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: CNCzone-dag 2016

Bericht door benkr »

Ik heb intussen weer wat leuke dingen gevonden naast alles wat al klaar staat.

Een aantal leuke netvoedingkjes van 14V @ 1 A, ik hoop er nog een aantal te gaan vinden op dezelfde plaats maar dan moet ik een hele schrootpallet leegruimen.
Ook gevonden een aantal lichtbronnen die bedoeld zijn geweest voor ik denk medische toepassing (gok) er zit een HID lampje in. Het ding wordt gevoed met 12VDC bij zo'n 3A heeft een aansluiting voor een fiber lichtslang maar met wat modificeren kan het lampje ook gewoon los (met het voorschakelapparaat) gebruikt worden en is dan denk ik een heel leuk lampje voor de verlichting van een boor of freesmachine, heb er nu een stuk of 10 maar als er interesse voor is dan kan ik er nog wel 10 of 15 extra meebrengen, laat maar weten.
Heb ook een paar 12V 40W (= 3,5A) voedingen liggen, passen perfect bij de lampjes.

Deze dingen allemaal voor een leuke donatie in het forum spaarvarken. (Als Create die tenminste meebrengt, anders wordt het gewoon een doos met een gleuf er in)
benkr
Donateur
Berichten: 7699
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: CNCzone-dag 2016

Bericht door benkr »

Gaan we nog wat (portaal) freesmachines zien?
Die 3D printers is leuk maar miste het afgelopen jaar toch die freesmachines wel.
Gebruikersavatar
create
Berichten: 1922
Lid geworden op: 11 jan 2007 00:15
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: CNCzone-dag 2016

Bericht door create »

Damencnc neem wat mee benkr

Maar ik hoop ook dat er een paar zijn dit jaar

greetz Create
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13307
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: CNCzone-dag 2016

Bericht door Arie Kabaalstra »

gezien een opdracht die op korte termijn af moet, zal ik waarschijnlijk mijn draaibank niet mee kunnen nemen.

Waarschijnlijk zal ik ook niet de hele dag rond lopen met koffie in mijn handen als de machine draait, vanwege de vraag of ik een Masterclass Alibre/Geomagic kon geven..

Daarom even de vraag.. zijn er nog dingen die jullie behandeld willen zien?.. Ik neem aan dat ik mijn PC mee kan nemen, en daar ter plekke aan kan sluiten, ook op een Beamer?..

Zelf dacht ik aan het laten zien van Configuraties, en global parameters.
de gewone features zijn wel bekend bij de meesten denk ik..

als bonus kan ik ook de plaatwerk module wel even tonen.. altijd wel leuk om te zien..
Gebruikersavatar
Rob65
Berichten: 628
Lid geworden op: 15 mei 2009 20:52
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: CNCzone-dag 2016

Bericht door Rob65 »

Tja,

5 november is er ook een andere leuke (vrije)tijdsbesteding:

Afbeelding

Dat maakt de keus wel lastig.
Maar ik denk de oplossing gevonden te hebben: als we nou allemaal met natuurlijke materialen werken dan ben ik helemaal blij.
Dus kom maar op met die houten freesmachines of het frezen en draaien van hout :P

en dan nu de discussie of ijzer en aluminium ook natuurlijke materialen zijn :mrgreen:

Vanmiddag nog even de laatste puntjes op de i zetten en dan hoop ik zaterdag samen met Bert iets totaal nieuws van EdingCNC te laten zien. Geen draaien, frezen of plastic poepen maar echt iets anders.
-- Kunnen wij het maken? Nou en of!
Plaats reactie