Tekst in Artcam en Alibre geeft fout, tekst valt deels weg.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
diode
Berichten: 657
Lid geworden op: 23 aug 2008 17:04
Contacteer:

Tekst in Artcam en Alibre geeft fout, tekst valt deels weg.

Bericht door diode »

Ik heb een flens getekend in Alibre met daarin een tekst. De tekst is 3mm diep, de flens 25mm dik.
Dit bestand sla ik op als dxf/dwg.
Vervolgens importeer ik dit bestand in Artcam en dan krijg ik de volgende foutmelding:
Dxf/DGK file contains invalid data. Spline may appear truncated.

De tekst die ik in mijn alibre tekening heb gemaakt ( "test") zie ik maar gedeeltelijk. Het komt er eigenlijk op neer dat alle rechte lijnen van de teksts blijven staan, alle rondingen vallen weg. Ik heb al geprobeerd om het alibre bestand als diverse versies van dwg en dxf bestanden op te slaan maar dit geeft geen verbetering.

Het uiteindelijke doel is om de tekst met een bolkop freesje in de flens te "schrijven".
Gebruikersavatar
abs02
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 mei 2011 15:20

Re: Tekst in Artcam en Alibre geeft fout, tekst valt deels w

Bericht door abs02 »

Als je toch in Artcam werkt kan je daar beter de tekst erin zetten dit werkt beter Het is ook afhankelijk welk lettertype je gebruikt.
diode
Berichten: 657
Lid geworden op: 23 aug 2008 17:04
Contacteer:

Re: Tekst in Artcam en Alibre geeft fout, tekst valt deels w

Bericht door diode »

Tekst in artcam er in zetten wordt niet zoals ik het hebben wil. Ik heb nu een work around gevonden.
De dxf van alibre open ik in draftsight en dan sla ik het op als binairy dxf. Vervolgens kan ik hem in artcam openen en bewerken. Het freesbestand heb ik klaar, morgen kijken of het ook wordt zoals ik het bedoeld heb :lol:
Gebruikersavatar
abs02
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 mei 2011 15:20

Re: Tekst in Artcam en Alibre geeft fout, tekst valt deels w

Bericht door abs02 »

Als het gelukt laat dan maar eens zien wat je bedoelde.. ;-)
Plaats reactie