Welk toolpath kiezen masteram

Moderator: Moderators

Plaats reactie
fhk
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 jan 2013 13:02

Welk toolpath kiezen masteram

Bericht door fhk »

goedenavond,

Ik wil graag letters uitfrezen die ik in solid edge heb getekend. Alsik deze laad in Mastercam kies ik router en daarna wil ik een toolpath kiezen. WAt ik graag wil is de letters uitfrezen en niet de contour van de letters. Ik heb ze in een plank van 190x30 en 1000mm lang getekend, als ik daarna de simulator start freesd deze ook de contour van de plank, ik zou eigenlijk alleen de letters willen. Wie weet hoe ik dit aanpak??
Alvast bedankt!
fhk
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 jan 2013 13:02

Re: Welk toolpath kiezen masteram

Bericht door fhk »

Zou iemand mij willen helpen, of staat mijn vraag in de verkeerde rubriek, ben namelijk nieuw op dit forum..

Alvast bedankt..
Gebruikersavatar
clements
Berichten: 671
Lid geworden op: 29 jul 2010 23:30
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Welk toolpath kiezen masteram

Bericht door clements »

wil je een V-groef maken of gewoon met een recht freesje een letter verdiepen in een plank.
In het laatste geval moet je een zg pocket aanmaken. Je selecteerd dan een contour (in dit geval je letter) en dan geef je aan hoe diep het weggehaald moet worden in de contour.
ASS-U-ME
fhk
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 jan 2013 13:02

Re: Welk toolpath kiezen masteram

Bericht door fhk »

Beste Clements,

Ik wil met een rechte frees de binnenzijde van het contour weg vrezen. Ik ga het eens proberen met pocket.
Ik laat het je weten..

Bedankt voor je reactie en hulp!

Gr FHK
fhk
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 jan 2013 13:02

Re: Welk toolpath kiezen masteram

Bericht door fhk »

Dat lijkt goed te werken, alleen als ik verify selected options uitvoer, alleen bij sommige overgangen van de ene naar de andere letter freest hij soms door het materiaal heen (rode streep) hoe kan ik dit oplossen??

Gr FHK
Plaats reactie