doorsnijden halve bol in artcam

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
pcpiet
Donateur
Berichten: 80
Lid geworden op: 12 okt 2008 22:39
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

doorsnijden halve bol in artcam

Bericht door pcpiet »

hallo. wie kan mij helpen?
ik wil een halve bol doorsnijden en dan het bovenste gedeelte van de bol gebruiken voor het toolpad en deze vorm in het materiaal frezen.
dit wil niet lukken wel van onderen naar boven met shape editor maar dan krijg je een vlakke kant of de bol wordt afgevlakt.
wat ik dus bedoel is, je maakt een halve bol met een diam van zeg 40 mm,dit doe je in schape editor en nu wil ik van de bovenkant naar beneden er een plak afsnijden van zeg maar 10 mm .
deze bovenste plak wil ik gebruikten om 'n toolpad te maken en hiermee te gaan frezen .
kan dit wel in artcam? :?: :?:
een bol maken in shape editor met een hoek van zeg maar 45 graden heeft geen zin omdat de diameter hierbij gelijk blijft van 40 mm .
in het toolpad maar 10 mm diepte van de bol ingeven gaat ook niet omdat het prog dan weliswaar 10 mm diep freest maar ook direct de diam van 40 freest wat niet de bedoeling is
wie weet een oplossing ??

groeten piet
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: doorsnijden halve bol in artcam

Bericht door audiomanics »

Je kunt in de nieuwere ArtCams Slice-en
Maar een andere truuk is om een vector te tekenen, groter dan die bol en die dan 10mm laten subtracten.. Negatieve waardes kun je weer makkelijk verwijderen door het hele geval nul merge low te nemen..
Op het plaatje is links de hele figuur 10-subtract en 0-merge high gedaan een rechts in 4 slices van 5mm verdeeld.. als voorbeeldje..
Afbeelding
Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Gebruikersavatar
pcpiet
Donateur
Berichten: 80
Lid geworden op: 12 okt 2008 22:39
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Re: doorsnijden halve bol in artcam

Bericht door pcpiet »

hartelijk bedankt voor je snelle antwoord ik heb versie artcam pro 9.1 van maart 2007 heeft deze versie ook de functie slicen? en waar kan ik dat dan vinden? ik ga proberen te subtracten ik wist niet dat dat kon bedankt voor de tip
groeten piet
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: doorsnijden halve bol in artcam

Bericht door audiomanics »

Versie 9.1 heeft nog niet het Relief-slicen. Dan zul je het dus met subtracten en mergen moeten doen.
Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Plaats reactie