de kosten van ArtCAM

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Raoul

de kosten van ArtCAM

Bericht door Raoul »

hey iedereen,

weet iemand toevallig hoeveel het volledige pakket van ArtCAM kost.
dan bedoel ik daar mee de Jewelsmith versie.
ik heb al een informatiepakket gekregen van BEMET, maar toen ik vroeg naar de
kosten gaven ze in eens geen antwoordt meer.

gr raoul
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: de kosten van ArtCAM

Bericht door audiomanics »

Artcam Jewelsmith wordt aangeboden tussen de 8500 en 12000 USD..

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
cocodile
Berichten: 513
Lid geworden op: 01 sep 2007 08:46
Contacteer:

Re: de kosten van ArtCAM

Bericht door cocodile »

audiomanics schreef:Artcam Jewelsmith wordt aangeboden tussen de 8500 en 12000 USD..

Kees
Niet gepiest en toch nat, eeh ? :mrgreen:

Vanwaar deze grote verschillen dan, neem aan dat de prijzen toch tot op redelijke hoogte worden gedicteerd door de producent van het pakket ?
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: de kosten van ArtCAM

Bericht door audiomanics »

Dat heeft meer met de vorm van de licenties te maken dan met de omvang van het pakket.
Er zijn echter ook aanbieders die een OEM-versie aanbieden voor iets van 50 USD.. Ze zeggen dat dit volkomen legaal is, maar ik heb daarbij mijn twijfels: Orginele Delcam software werkt altijd met een Sentinel Dongle.. Zonder zo'n dongle gaat het niet werken, of je moet een crack hebben.. Die dongle is eigenlijk hetgene wat je betaald..
Een kennis van me was tijdens een verhuizing van zijn bedrijf de computer en de dongle kwijt geraakt (zeer vermoedelijk gestolen....) Ondanks dat hij geregistreerd stond kon hij voor een nieuwe dongle 5000 USD neertellen.. Zelfs na heel wat briefwisselingen en telefoontjes ging daar niets van af.. Ik heb er dan ook absoluut geen moeite mee dat hij met opgeheven middelvinger naar DelCam gewoon lekker een crack gedraaid heeft..
Ik heb mijn setje destijds goedkoop kunnen overnemen uit een faillisement.. de registratie bij Delcam werd gewoon geaccepteerd. Alleen de prijzen die ze voor upgrades rekenen (2000-3000 USD) ben ik het helemaal niet mee eens.. Die zijn buiten proportie, vooral omdat de versies elkaar in rap tempo opvolgen.. Gelukkig is er een site waar upgrades kunt downloaden en registreren zonder dat je er een cent voor betaalt... als je maar een dongle hebt..

Maar het blijft een feit dat je moeilijk aan de correcte prijzen van ArtCam kunt komen. Vooral Delcam reageert slecht op verzoeken en informatie... Misschien alleen voor klanten die voor 3500 USD per jaar per seat een abonnement nemen bij ze...

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
cocodile
Berichten: 513
Lid geworden op: 01 sep 2007 08:46
Contacteer:

Re: de kosten van ArtCAM

Bericht door cocodile »

audiomanics schreef: Maar het blijft een feit dat je moeilijk aan de correcte prijzen van ArtCam kunt komen. Vooral Delcam reageert slecht op verzoeken en informatie... Misschien alleen voor klanten die voor 3500 USD per jaar per seat een abonnement nemen bij ze...

Kees
Tsja, wat zal ik zeggen wat een stelletje......... :shock:
Goed voor hun dat ze zich zo'n arrogante shit-attitude kunnen veroorloven, maar hoogmoed komt voor den val. :evil:
Raoul

Re: de kosten van ArtCAM

Bericht door Raoul »

okeejz, dat wordt dus nog ff sparen :roll:
ik ben namelijk een studentje, dus dat zit er voorlopig nog niet in.
Ik zag op dit forum reply's van mensen die dit programma hebben,
hebben die dan ook daadwerkelijk dit enorme bedrag er voor neergeteld.
of hebben ze een andere versie.

ik ben een student goudsmeden die graag sieraden wil ontwerpen
via een computer programma, wat zouden jullie me aanraden.
welke versie van ArtCAM, een ander programma of domweg doorsparen.

gr raoul
Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1403
Lid geworden op: 21 jan 2007 21:04
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: de kosten van ArtCAM

Bericht door Erik »

Genoeg gepraat over illegale activiteiten :evil:
Gr.

Erik
Plaats reactie