material setup/ andere houtskleur bij 3d weergave

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Rene
Berichten: 302
Lid geworden op: 27 aug 2007 10:20
Contacteer:

material setup/ andere houtskleur bij 3d weergave

Bericht door Rene »

Ik zou graag in Artcam een nieuwe look willen toevoegen voor de 3d weergave. Je kunt nu standaard kiezen uit een aantal houtkleuren, maar ik wil een houtkleur (en nerf) van het hout dat ik gebruik toevoegen..
Ik heb een foto gemaakt van een houtenplank waar ik een aantal werkstukken van ga frezen. In de map rendering/material zie ik een aantal tif afbeeldingen staan van de standaard keuze. Ik heb geprobeerd om een zo'n afbeelding te vervangen door mijn foto, maar toch komt de standaard weer naar voren als ik de materialsetup daar op aan pas.

Wie kan mij uitleggen hoe ik dit toch kan bereiken?
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: material setup/ andere houtskleur bij 3d weergave

Bericht door audiomanics »

Dat kan ik je wel uitleggen:
De oorzaak ik dat je naar de verkeerde map kijkt.. (je zoekt waarschijnlijk in c:/program files/Artcam/rendering/ )
ArtCam haalt de bestanden uit je eigen profiel weg.. Als je zoekt naar wood.tif kom je verschillende entries tegen. Een daarvan staat in je C:\Documents and Settings\xxxuser\Documents\ArtCam Files\Rendering\Materials\....
Daar kun je naar believen nog een heel stel TIFF bestanden in gooien, als ze maar 512x512 zijn. De volgende keer dat je ArtCam opstart zie je je eigen plaatjes ook keurig staan.
Overigens kun je zo ook de achtergronden wijzigen in bijv. je eigen bedrijfslogo... Doet het leuk bij presentaties
In dit voorbeeldje: Meranti met een TechGraphix background...

Afbeelding

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Rene
Berichten: 302
Lid geworden op: 27 aug 2007 10:20
Contacteer:

Re: material setup/ andere houtskleur bij 3d weergave

Bericht door Rene »

Kees, bedankt voor je reactie.
Had je bericht over het hoofd gezien. Ik ga het morgen gelijk proberen!

Gr. Rene
Plaats reactie