ik wil in artcam een bakje frezen, maar zo dat de bodem niet een recht plat vlak is, maar dat de bodem hol loopt.
als ik gewoon iets rechts maakt, teken ik het in vectoren, en zeg in mij toolpad hie diep dit uitgefreest moet worden....
maar nu wil ik dus een ronde, holle bodem....
dat zal wel met die shape editor moeten.... maar daar snap ik dus niets van?
stel een bakje (van bovenaf gezien 2 vierkanten in elkaar)
hoe maak ik daar nu een holle bodem in met die shape-editor, en ooknog zo dat het een beetje maat vast is...
dus stel dat het blok 40mm hoog is, en de uitholling moet 35 diep worden?
kortom, is er iemand die iets meer uit kan leggen over de shape-editor...
misschien een tutorial schrijven....
Artcam vraag
Moderator: Moderators
- Swets
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: 09 feb 2007 21:49
- Locatie: krimpen aan den IJssel
- Contacteer:
Artcam vraag
http://www.arjan-swets.com (met cnc filmpjes)
- audiomanics
- Donateur
- Berichten: 5273
- Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: Artcam vraag
Ja...die is er....Swets schreef:is er iemand die iets meer uit kan leggen over de shape-editor...
misschien een tutorial schrijven....
Oh, je had me al gevonden..
Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Re: Artcam vraag
Zou je die tutorial hier in dit draadje willen plaatsen? Kan ik ook weer wat leren.audiomanics schreef:
Ja...die is er....
Oh, je had me al gevonden..
- audiomanics
- Donateur
- Berichten: 5273
- Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: Artcam vraag
valt niet veel te tutoriallen... kwestie van mee spelen... misschien wel handig om het 2D en 2D scherm naast elkaar te zetten zodat je ziet wat er gebeurt..
Met Crtl-Z kun je zo weer een stapje terug
Kees
Met Crtl-Z kun je zo weer een stapje terug
Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
- Swets
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: 09 feb 2007 21:49
- Locatie: krimpen aan den IJssel
- Contacteer:
Re: Artcam vraag
het moeilijkste vind de maat ....
dus wat moet ik allemaal invullen als ik iets uit wil hollen, en dat er een bodem van 2 mm moet blijven staan bijvoorbeeld.....
wel heb ik gisteren ondekt, dat ik die resolutie op zijn alle hoogst had staan, en dan duurt 1 zo bewerking super lang... dat het niet leuk is om er mee te gaan zitten spelen. nu heb ik die ff op zijn laagst staan, dan duurt zo'n bewerking een paar seconde.... dus dan is het er mee spelen wel opeens een stuk leuker...
(en je kan die resolutie later altijd weer hoger zetten.....)
kan je nu ook in een ander teken programma die bitmap maken?
dus wat moet ik allemaal invullen als ik iets uit wil hollen, en dat er een bodem van 2 mm moet blijven staan bijvoorbeeld.....
wel heb ik gisteren ondekt, dat ik die resolutie op zijn alle hoogst had staan, en dan duurt 1 zo bewerking super lang... dat het niet leuk is om er mee te gaan zitten spelen. nu heb ik die ff op zijn laagst staan, dan duurt zo'n bewerking een paar seconde.... dus dan is het er mee spelen wel opeens een stuk leuker...
(en je kan die resolutie later altijd weer hoger zetten.....)
kan je nu ook in een ander teken programma die bitmap maken?
http://www.arjan-swets.com (met cnc filmpjes)
- audiomanics
- Donateur
- Berichten: 5273
- Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: Artcam vraag
Stel je materiaal is 20mm dik en je wil het bakje aan de rand 10mm diep hebben en de uitholling zo diep dat er 2 mm overblijft?Swets schreef:het moeilijkste vind de maat ....
dus wat moet ik allemaal invullen als ik iets uit wil hollen, en dat er een bodem van 2 mm moet blijven staan bijvoorbeeld.....
kan je nu ook in een ander teken programma die bitmap maken?
Eerst vul je bij toolpaths/Material natuurlijk die 20mm in met de topofset op nul (zo werk ik tenminste altijd)
Dubbelklik op de binnenvector van je bakje om de shapeeditor te openen
In de shapeeditor kies je het bolletje linksboven en vult een hoek naar behoefte in, bijv 20 met het bultje omhoog
Als startheight vul je die 10 van de rand in en dan klik je op Constant Height (Vectors only)
Omdat je 2 mm over wil houden moet er dus nog 8 mm die gegraven worden.. Bij de Height vul je dus 8 in.
Nu druk je op Subtract en in je 3D zie je keurig je bakje ontstaan dat 2mm op de bodem overhoud..
JASAT (just as simple as that)
Wat wil je in godsnaam met een bitmap?? Een fototje er in frezen ofzo??
Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>