Muis instellingen tbv Autodesk Inventor

Vragen over alles wat met autodesk producten te maken heeft kunnen jullie hier stellen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeroen_123
Berichten: 64
Lid geworden op: 16 nov 2011 00:41
Locatie: Lelystad

Muis instellingen tbv Autodesk Inventor

Bericht door Jeroen_123 »

Ik probeer door de materie van AD Inventor heen te worstelen, langzaam aan begin ik het een beetje te begrijpen en krijg ik het onder de knie.

Nu heb ik een muis die veel functies heeft: Logitch MX Revolution

Afbeelding

Nu wil ik proberen meerdere functie knoppen toe te kennen aan AD.

Nu is mijn vraag, kan ik dat (ergens) in AD doen, of moet ik dit juist in de software van de muis doen dat ik de knoppen bepaalde functies geef (en hoe weet ik dan dat dit werkt in AD ?)
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13540
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Muis instellingen tbv Autodesk Inventor

Bericht door Arie Kabaalstra »

zie de manual van je muis... ik heb zelf een Logitech G300 ( iets minder uitgebreid model ), en daar kun je met de Muis-software "profielen" aanmaken.. da's alles..
Gebruikersavatar
Jeroen_123
Berichten: 64
Lid geworden op: 16 nov 2011 00:41
Locatie: Lelystad

Re: Muis instellingen tbv Autodesk Inventor

Bericht door Jeroen_123 »

profielen en die koppel je aan bepaalde programma's
Ik ben met instellen wel wat wat verder, ik kan nu zonder het toetsenbord te gebruiken zoom, roteren, verplaatsen.
Ardjuh
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 nov 2012 12:45

Re: Muis instellingen tbv Autodesk Inventor

Bericht door Ardjuh »

Probeer een "space mouse" als je met inventor wilt gaan werken :roll: Die dingen hebben pas echt meerwaarde, over algemeen moet je proberen muis zo weinig mogelijk te gebruiken... RSI...
AnkoD
Berichten: 502
Lid geworden op: 03 apr 2012 20:43
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Muis instellingen tbv Autodesk Inventor

Bericht door AnkoD »

Ik had zoon connexxion "muis" pad achtig ding ..... Werkt leuk maar uiteindelijk toch weer terug gegaan naar n muis, werkt gewoon makkelijker... 1hand op de muis, 1 op t toetsenbord en gaan...
Ardjuh
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 nov 2012 12:45

Re: Muis instellingen tbv Autodesk Inventor

Bericht door Ardjuh »

AnkoD schreef:Ik had zoon connexxion "muis" pad achtig ding ..... Werkt leuk maar uiteindelijk toch weer terug gegaan naar n muis, werkt gewoon makkelijker... 1hand op de muis, 1 op t toetsenbord en gaan...
Is net wat je gewent bent denk, is ff wennen. Zeker als je muis gewend bent... maar als je eenmaal aan gewent bent werkt het vele malen sneller.

Als je knoppen in gaat stellen, kun je de return knop in stellen op 1 van die knoppen van je duim. Meeste andere
knoppen zitten allemaal links van je toetsenbord.

Vorige en volgende aanzicht kan ook handig zijn, maar die moet je dan leren gebruiken.
Gebruikersavatar
Jeroen_123
Berichten: 64
Lid geworden op: 16 nov 2011 00:41
Locatie: Lelystad

Re: Muis instellingen tbv Autodesk Inventor

Bericht door Jeroen_123 »

Knop achter het bovenstemuiswiel is nu F6, duimknop (back) is verplaatsen en de duimknop (forward) is roteren.
Voor zover vind ik het fijn werken
Plaats reactie