Fusion 360 licentie wijzigt

Vragen over alles wat met autodesk producten te maken heeft kunnen jullie hier stellen.

Moderator: Moderators

Linki
Berichten: 679
Lid geworden op: 22 dec 2009 13:20
Contacteer:

Re: Fusion 360 licentie wijzigt

Bericht door Linki »

Leeuwinga schreef: 11 okt 2019 11:37 OK. Even nog dit dan; Software in het algemeen blijft altijd eigendom van de ontwikkelaar. Je mag het slechts (tegen vergoeding) gebruiken.
Maw. Men denkt wel eens dat je eigenaar gaat worden als je betaald , echter dat is niet zo.
De ontwikkelaar is vrij om te bepalen wat ze met haar produkt doet.

Doet me denken aan dit draadje uit het verleden.
Is er wat veranderd in de wetgeving hier sindsdien?

https://www.cnczone.nl/viewtopic.php?f=2&t=8638
Jasper
Berichten: 691
Lid geworden op: 05 jul 2019 09:39
Locatie: Gorinchem X5 Y2
Contacteer:

Re: Fusion 360 licentie wijzigt

Bericht door Jasper »

Hangt af van de voorwaarden, als je een lifetime license koopt kunnen ze updates en ondersteuning stoppen maar niet de software ook als die online draait. Mits er natuurlijk niet staat dat lifetime een bepaalde periode is.
Gebruikersavatar
Breaker
Donateur
Berichten: 1957
Lid geworden op: 26 mei 2015 22:43
Locatie: Nabij Antwerpen
Contacteer:

Re: Fusion 360 licentie wijzigt

Bericht door Breaker »

Bij SaaS (Software as a Service) zoals Fusion 360 lijkt het wat duidelijker, daar betaal je voor een bepaalde periode: periode voorbij -> recht weg.
Voor veel bedrijven een stabiele stroom inkomsten, niet alleen bij een nieuwe release, en minder onderhoud aan oude releases omdat nieuwe gewoon aan de klant wordt verplicht en betere controle op licenties. Dit model van software verkoop gaat niet meer weg.

Over kooplicenties lopen de meningen tot op (bijna) het hoogste Europese niveau nog steeds uiteen:
https://www.bright.nl/nieuws/artikel/48 ... n-verkocht
Geduld is een schone zaak, frezen niet...
Firehunter
Donateur
Berichten: 340
Lid geworden op: 30 aug 2012 20:03
Locatie: Oost-Groningen
Contacteer:

Re: Fusion 360 licentie wijzigt

Bericht door Firehunter »

Ik ben inmiddels m'n licentie kwijt. Was net ff in een periode dat ik het programma weinig gebruikte, dus heb de melding gemist.

Maar wordt Fusion per dag duurder ofzo? Ik zie eerder in dit topic bedragen als €270,- per jaar voorbij komen. Ik heb nu €502,15 in beeld.....
bbg
Berichten: 168
Lid geworden op: 17 sep 2017 21:59
Locatie: drachten/eindhoven

Re: Fusion 360 licentie wijzigt

Bericht door bbg »

De 270 was een aanbieding die geldig was tot 31 oktober. De 500 is de normale prijs.
Gebruikersavatar
Breaker
Donateur
Berichten: 1957
Lid geworden op: 26 mei 2015 22:43
Locatie: Nabij Antwerpen
Contacteer:

Re: Fusion 360 licentie wijzigt

Bericht door Breaker »

Ja, en BTW, de €270 was zonder BTW (€326 met), de €502,16 is met (€415 zonder). Wel nog steeds €175 verschil voor de gewone man... :cry:
Geduld is een schone zaak, frezen niet...
Firehunter
Donateur
Berichten: 340
Lid geworden op: 30 aug 2012 20:03
Locatie: Oost-Groningen
Contacteer:

Re: Fusion 360 licentie wijzigt

Bericht door Firehunter »

M'n licentie blijkt nog wel te werken. Ik gok dat ik de software de huidige licentieperiode nog mag blijven gebruiken. Hopelijk tot iets van augustus 2020, dus ik heb nog even tijd.
-rick
Berichten: 107
Lid geworden op: 16 apr 2013 12:19

Re: Fusion 360 licentie wijzigt

Bericht door -rick »

Ik kwam er gisteren achter dat mijn ''programma's'' niet in fusion zijn opgeslagen.
Ik kan dus wel Gcodes exporteren maar niet opslaan in fusion zelf. Als je wat wilt veranderen moet je dus opnieuw beginnen.

Helaas heb ik de melding en dit topic (op tijd) gemist. Ergo conclusio: of accepteren dat je niet op kunt slaan of €500,- tikken? klopt dat?
motormuis
Berichten: 837
Lid geworden op: 17 apr 2018 19:33
Locatie: Swalmen

Re: Fusion 360 licentie wijzigt

Bericht door motormuis »

ik heb laatst gelezen dat het nog steeds een gratis versie is dat de limit van 100000 € omzet /jaar teruggezet is na 1000€ /jaar
verder kan je inde gratis versie niet meer in groepsverband werken en bepaalde inport export functies zijn gewijzigd
Hans
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Fusion 360 licentie wijzigt

Bericht door Kjelt »

Zie hier dat het 1 jaar gratis is voor niet commerciele thuisgebruikers.
Je mist dan wel:
  • Phone and email technical support
  • Team collaboration and data management
  • Commercial translators (such as NX, Catia, SOLIDWORKS, Inventor, PTC Creo, etc.)*
  • AnyCAD (non-destructive, native CAD translation and referencing)*
https://www.autodesk.com/campaigns/fusi ... -hobbyists
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11017
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Fusion 360 licentie wijzigt

Bericht door DaBit »

De G-code opslaan in Fusion deed ik al nooit; dat is post-process en elders opslaan.
De CAM-bewerkingen blijven ook in de gratis variant gewoon staan, dus je kunt zonder meer overnieuw post-process doen.

De verschillen, mjah. Ze hebben de gratis variant goed ingekort. Je kunt geen solidworks files meer importeren, geen 3MF meer exporteren, in simulatie zijn er wat beperkingen, bla.
Dat zullen ze nog wel meer gaan doen schat ik zo. Uiteindelijk moeten ze daar ook eten en gaat iedereen gratis alles geven goed tot het reclamebudget op is.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
-rick
Berichten: 107
Lid geworden op: 16 apr 2013 12:19

Re: Fusion 360 licentie wijzigt

Bericht door -rick »

DaBit schreef: 06 jan 2020 23:41
De CAM-bewerkingen blijven ook in de gratis variant gewoon staan, dus je kunt zonder meer overnieuw post-process doen.

De verschillen, mjah. Ze hebben de gratis variant goed ingekort. Je kunt geen solidworks files meer importeren,
Ik bedoelde de cam processen.. die kan ik niet meer saven?

Step import blijft wel bestaan hoop ik?
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11017
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Fusion 360 licentie wijzigt

Bericht door DaBit »

Wat moet je daaraan saven dan? Die staan gewoon in je document. Als je dat opent en je gaat naar 'Manufacture' dan zou je ze weer moeten zien.

STEP-import blijft bestaan, dat wel.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
-rick
Berichten: 107
Lid geworden op: 16 apr 2013 12:19

Re: Fusion 360 licentie wijzigt

Bericht door -rick »

Waarom ik die wil saven? Stel ik wil een onderdeel maken wat hier sterk op lijkt, dan pas ik even die cam handelingetjes aan en exporteer ik die weer. Dat doe ik liever dan in de gcode rommelen (ben ik nog niet zo handig in)

Ik kwam er achter doordat ik dit programma voor mijn T slot ooit aangepast had, en nog niet geexporteerd als g code.
Laterheen wilde ik het programma ''afmaken'' of veranderen, maar zag ik dat ik weer oude waardes / oud model had.
Saven is ook uitgegrijst. Kan zijn dat het komt dat mijn licentie verlopen is hoor.

Gr. Rick

19731
Plaats reactie