Fusion 360 licentie wijzigt

Vragen over alles wat met autodesk producten te maken heeft kunnen jullie hier stellen.

Moderator: Moderators

Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Fusion 360 licentie wijzigt

Bericht door Kjelt »

Hoe kom je aan 270 trouwens, ik zie 502, flink verschil
https://www.autodesk.eu/products/fusion ... quantity=1
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Fusion 360 licentie wijzigt

Bericht door serum »

Via de link die je te zien krijgt in Fusion en dan op Europe klikt. (dat is die aanbieding) en die 270 is ex BTW, wat de prijs is voor een ondernemer. Het is mij alleen niet duidelijk of je standaard bij iedere jaarlijkse subscription die 270e betaalt of dat je standaard die korting krijgt. Dat is weer een beetje een dingetje.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11017
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Fusion 360 licentie wijzigt

Bericht door DaBit »

Ze zeggen 'Lock in your price now and get Fusion 360 for only $310 USD, a savings of $185 USD per year, for as long as you renew!'. Dat kun je inderdaad op 2 manieren interpreteren, al vind ik 'Lock in your price' toch aardig neigen naar 'dat betaal je zolang je het abonnement vernieuwt'.

Ik zit in dubio. Ik doe er niet genoeg bijbeunwerk mee om het geld terug te verdienen, maar ik wil de Solidworks en Parasolid importers toch niet graag missen.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
willy wonka
Berichten: 1071
Lid geworden op: 03 jan 2013 18:20

Re: Fusion 360 licentie wijzigt

Bericht door willy wonka »

Autodesk kennende wordt je links of rechtsom toch genaaid, zoals ze vaak genoeg in het verleden hebben gedaan 8)
Maar Fusion werkt zo heerlijk. En alternatieven zijn of niet goed genoeg, of vele malen duurder.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11017
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Fusion 360 licentie wijzigt

Bericht door DaBit »

willy wonka schreef: 10 okt 2019 18:07 Autodesk kennende wordt je links of rechtsom toch genaaid, zoals ze vaak genoeg in het verleden hebben gedaan 8)
Da's precies mijn probleem inderdaad. Die 300-nogwat euro per jaar is nog wel op te hoesten, ook voor privegebruik. Met dat stukje virtuele gereedschap kan ik mijn fysieke gereedschap een stuk efficienter gebruiken, ik zou opzich niet weten waarom dat geen geld waard zou zijn. Stel, we moeten terug naar CamBam....

Maar als het dan volgens jaar opeens dubbel geld word en het jaar erop weer, meh. En ik vermoed dat teruggaan naar een nietcommerciele licentie dan ook opeens niet meer lukt.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
willy wonka
Berichten: 1071
Lid geworden op: 03 jan 2013 18:20

Re: Fusion 360 licentie wijzigt

Bericht door willy wonka »

Tijdje geleden had Autodesk oude klanten nog mooi gekloot met een mooie truc. Ik ben er ook geen fan van. Maarja...ik zie het volgend jaar wel weer.
Ik zou even geen alternatieven weten.
Bij de grote pakketten zit je aan maintenance plans vast, plus licentie kosten --> Paar duizend euro.
Ik heb nu eigenlijk ook 0 tijd om mij te verdiepen in een alternatief. Met mooie functionaliteiten, en ook nog betaalbaar.

En heel eerlijk zit Fusion wel echt goed in elkaar.
Ze hebben ook nu de manufactering extensions. Dat ben ik nu aan het onderzoeken.
Vooral automatische inspectie van onderdelen dmv probing zou mij mega veel tijd schelen.
Kost wel een +/- 155,- p/m extra. Omdat je dit via cloud credits per maand moet aftikken.

Of mij even verdiepen in de probing macro's...en het handmatig inregelen.
Maarja....a4tje met kleine todo dingetjes wordt wel erg groot..
Gebruikersavatar
Breaker
Donateur
Berichten: 1957
Lid geworden op: 26 mei 2015 22:43
Locatie: Nabij Antwerpen
Contacteer:

Re: Fusion 360 licentie wijzigt

Bericht door Breaker »

Dat het ging veranderen zat er al een tijdje aan te komen, het valt me nog niet tegen, maar ik importeer niet zoveel, dus kan wel door met de basisversie. De betaalde versie geeft ook toegang tot 5-axis mogelijkheden, mocht je dat overwegen...
DaBit schreef: 10 okt 2019 18:54 Maar als het dan volgens jaar opeens dubbel geld word en het jaar erop weer, meh. En ik vermoed dat teruggaan naar een nietcommerciele licentie dan ook opeens niet meer lukt.

Er wordt beweerd dat de prijs vast is zolang er vernieuwd wordt (maar wat zeggen de kleine lettertjes?). En anders een backup accountje registreren?
Geduld is een schone zaak, frezen niet...
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 956
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: Fusion 360 licentie wijzigt

Bericht door Portje »

veel dingen beginnen "gratis"
na een tijdje veranderd dat.
of ze kleden het "gratis" product zover uit dat je er ook niks meer aan hebt.
niet meer kunnen opslaan wat je gemaakt hebt b.v

zelfs als je een spaarrekening hebt moet je er binnenkort voor gaan betalen.
anders willen ze je geld niet meer.
(rijke mensen nemen dus ook sokken breisters in dienst.)

dus ook hier hoef je er niet van op te kijken.
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Fusion 360 licentie wijzigt

Bericht door Kjelt »

Autocad heeft bij mij ook een wrang smaakje gekregen na hun overname van Eagle pcb dat ik gekocht had. Na hun overname zweerden ze nog dat er geen abonnement licentie model zou komen maar gewoon zoals het altijd was geweest bij het originele bedrijf: bij een vrijwillige upgrade moest je bijbetalen voor de upgradelicentie en je had geen internet connectie nodig bij gebruik. Vier maanden later bij de introductie: betalen per maand of jaar en zonder internetaccess kon je het pakket ook niet gebruiken want het start pas op als verbinding met de autocad server is geweest die checked of je betaald hebt. Waardeloos.
benkr
Donateur
Berichten: 7730
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Fusion 360 licentie wijzigt

Bericht door benkr »

Voormalige collega's gebruiken tegenwoordig KiCad, schijnt beregoed te zijn voor ons soort "eenvoudig" werk, en is gewoon gratis.
Maar goed, nu hebben we (ik dus) het opeens over schema tekenen en PCB ontwerpen.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Fusion 360 licentie wijzigt

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Als ze nu eens verzonnen om een staffel te maken gerelateerd aan het aantal gebruikte uren, vind ik het opeens veel 'eerlijker'. Iets van <100 uur 10%, <500uur 50% uur en full 100%. (10%, 50%, 100%)

Heb het bij SW wel eens geopperd, krijg je natuurlijk een bijzonder wazig antwoord op want zo'n dealer heeft daar weinig invloed op. (en dan had ik het alleen nog over de jaarlijkse update kosten en niet eens over de aanschaf)
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Leeuwinga
Berichten: 2977
Lid geworden op: 29 apr 2007 15:00
Locatie: Roden
Contacteer:

Re: Fusion 360 licentie wijzigt

Bericht door Leeuwinga »

Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Fusion 360 licentie wijzigt

Bericht door Kjelt »

Het was niet mijn bedoeling om het nu over pcb software te hebben, het was louter als voorbeeld, dat Autocad hun woord niet altijd houden en hun licentie modellen gewoon wijzigen als het hun uitkomt.
Leeuwinga
Berichten: 2977
Lid geworden op: 29 apr 2007 15:00
Locatie: Roden
Contacteer:

Re: Fusion 360 licentie wijzigt

Bericht door Leeuwinga »

OK. Even nog dit dan; Software in het algemeen blijft altijd eigendom van de ontwikkelaar. Je mag het slechts (tegen vergoeding) gebruiken.
Maw. Men denkt wel eens dat je eigenaar gaat worden als je betaald , echter dat is niet zo.
De ontwikkelaar is vrij om te bepalen wat ze met haar produkt doet.
Plaats reactie