Zelfbouw kaart

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
aanrip
Berichten: 255
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:23
Locatie: velsen
Contacteer:

Re: Zelfbouw kaart

Bericht door aanrip »

Ja, die adressen zijn echt duur. Electronica-onderdelen.nl bood ze aan voor €2,70 resp €2,90 maar is door de voorraad heen. De prijsverschillen zijn enorm.
I like the smell of hot chips
damencnc

Re: Zelfbouw kaart

Bericht door damencnc »

Hey Mensen,
Kevin hier van damencnc.

Ik vond deze chips elders ook te duur.
Ik verkoop ze nu naar mijn mening redelijk goedkoop.

L297 4.50EUr inclusief btw
L289N 3.50EUR inclusief btw

Direct uit voorraad leverbaar.

En er komen ook geen minimale order kosten bij zoal bij de conrad

Groet, Kevin
ludo
Berichten: 304
Lid geworden op: 08 feb 2007 22:07
Locatie: ESSEN (Belgie)
Contacteer:

Re: Zelfbouw kaart

Bericht door ludo »

heb goede en beproefde unipolaire motorsturing.Schema in orcad 3.2 en pcb in layo1.Schema omgezet naar pdf ,voor iedereen leesbaar maar hoe krijg ik dit op deze site als bijlage ?
ludo[/code]
Gebruikersavatar
aanrip
Berichten: 255
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:23
Locatie: velsen
Contacteer:

Re: Zelfbouw kaart

Bericht door aanrip »

ludo schreef:heb goede en beproefde unipolaire motorsturing.Schema in orcad 3.2 en pcb in layo1.Schema omgezet naar pdf ,voor iedereen leesbaar maar hoe krijg ik dit op deze site als bijlage ?
ludo[/code]
@create: is dit nu een onderwerp voor de heilige graal op de site? Ludo zegt, dat hij ontworpen, gebouwd en gespecificeerd heeft. Als de zaak toegankelijk is voor namaak door anderen, dan zou je dat moeten wegzetten op een plek, waar de auteur alleen nog veranderen mag. En iedereen mag nabouwen.
I like the smell of hot chips
aw
Berichten: 131
Lid geworden op: 22 jan 2007 19:57
Locatie: Soest
Contacteer:

Re: Zelfbouw kaart

Bericht door aw »

ludo schreef:heb goede en beproefde unipolaire motorsturing.Schema in orcad 3.2 en pcb in layo1.Schema omgezet naar pdf ,voor iedereen leesbaar maar hoe krijg ik dit op deze site als bijlage ?
ludo[/code]
@Ludo - Stuur maar door naar mijn e-mail dan host ik het en plaats de link hieronder.

@aanrip - Het oorspronkelijke document zal altijd kunnen blijven bestaan - maar het mooie van het forum is toch juist dat je dingen ter discussie kunt stellen en als groep meer weet dan een?

Arthur
Gebruikersavatar
aanrip
Berichten: 255
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:23
Locatie: velsen
Contacteer:

Re: Zelfbouw kaart

Bericht door aanrip »

aw schreef:
ludo schreef:heb goede en beproefde unipolaire motorsturing.Schema in orcad 3.2 en pcb in layo1.Schema omgezet naar pdf ,voor iedereen leesbaar maar hoe krijg ik dit op deze site als bijlage ?
ludo[/code]
@Ludo - Stuur maar door naar mijn e-mail dan host ik het en plaats de link hieronder.

@aanrip - Het oorspronkelijke document zal altijd kunnen blijven bestaan - maar het mooie van het forum is toch juist dat je dingen ter discussie kunt stellen en als groep meer weet dan een?

Arthur
@arthur, natuurlijk dat is precies mijn idee
I like the smell of hot chips
Gebruikersavatar
create
Berichten: 1922
Lid geworden op: 11 jan 2007 00:15
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: Zelfbouw kaart

Bericht door create »

@ aanrip

ik ben er mee bezig alsmede wat andere aanpassingen. Zal het aankondigen als het zo ver is.

gr create
Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 180
Lid geworden op: 24 jan 2007 10:38
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

Re: Zelfbouw kaart

Bericht door Joost »

Hoe staat het ermee Erik?
Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1403
Lid geworden op: 21 jan 2007 21:04
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Zelfbouw kaart

Bericht door Erik »

Joost schreef:Hoe staat het ermee Erik?
Eh, ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik wacht op freesjes van een zeker persoon :D

Gr.

Erik
Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 180
Lid geworden op: 24 jan 2007 10:38
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

Re: Zelfbouw kaart

Bericht door Joost »

Ik wacht op dezelfde persoon ;)

Ik bedoelde je aansturingskaart overigens. Die kan je ook testen zonder freesjes ;)
Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1403
Lid geworden op: 21 jan 2007 21:04
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Zelfbouw kaart

Bericht door Erik »

Het project is weer op gang na een rustpauze van 2 weken. De nieuwe freesjes zijn binnengekomen dus er kon een printplaat gefreest worden. Het freeswerk is nog maar voor de helft af en er moet nog geboord worden.

Afbeelding

De electronica-onderdelen zijn ook binnen. Kosten aan elektronica per motor ongeveer € 60,-. De elco's voor de voedingsprint vallen tegen qua prijs, € 32,50 per elco waarvan ik er 4 nodig heb :evil: Binnenkort zullen er weer updates in dit draadje komen. Als alles fatsoenlijk werkt zal ik de schema's e.d. online zetten zodat iedereen er wat aan heeft.

Gr.

Erik
Gebruikersavatar
aanrip
Berichten: 255
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:23
Locatie: velsen
Contacteer:

Re: Zelfbouw kaart

Bericht door aanrip »

wat voor elco's zijn er zo schreeuwemd duur?
I like the smell of hot chips
Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1403
Lid geworden op: 21 jan 2007 21:04
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Zelfbouw kaart

Bericht door Erik »

In totaal is er 50000 uF nodig bij 80V. Dit zijn uiteraard de elco's voor de voedingsprint. Totaalstroom word 24A.

Gr.

Erik
Gebruikersavatar
aanrip
Berichten: 255
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:23
Locatie: velsen
Contacteer:

Re: Zelfbouw kaart

Bericht door aanrip »

Ik zal morgen even bij Baco kijken. Ik heb er in elk geval een aantal nieuw 4700mu 80 volt zien liggen
I like the smell of hot chips
Plaats reactie