Hulp nodig.. TB6560 V3 4 assig bordje (rood) gaat niet goed

Moderator: Moderators

PeterZ
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 jul 2010 10:39
Locatie: Anna Paulowna
Contacteer:

Re: Hulp nodig.. TB6560 V3 4 assig bordje (rood) gaat niet g

Bericht door PeterZ »

lucas schreef:Ebay verkopers hebben niet graag een dispute of negatieve feedback en zijn soms plotseling erg behulpzaam, je hebt toch iets gekocht wat niet werkt en daar zou een oplossing voor moeten zijn.
Klopt.. maar heb dit bordje al even liggen en had deze via een collega uit China gekregen. Kortom helaas.
Ik heb nog wel een 12V voeding liggen en ga even proberen.

@wrinex: Ik denk dat ik niet ga afwachten tot dit gebeurd.. na een paar minuten (ik denk nog geen minuut om eerlijk te zijn) trek ik de stekker eruit anders denk ik dat hij overlijd. Tja vaak hebben ze mooi spul.. maar soms zit het tegen.. eerste bordje (de blauwe TB6560..) fikte 1 as direct al uit.. toen deze teruggekregen via de collega.. Ik ga over naar aparte drives.. M542 schijnt goed te zijn.. Gecko wordt qua geld mij te Gecko..
wrinex
Berichten: 178
Lid geworden op: 05 jun 2011 22:23
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Hulp nodig.. TB6560 V3 4 assig bordje (rood) gaat niet g

Bericht door wrinex »

ik denk dat die bordjes alleen goed zijn voor 12 volt met nema 17 steppertjes voor foam snijden of iets dergelijks. mits ze heel blijven heb je er dan erg veel plezier van, klein geen extra voeding en nog aardige resolutie.

ben benieuwd of hij niet heet word op 12 volt. ik gok van wel



De leadshine M542 v2 heb ik ook gekocht nadat de 2 as het begaf op mijn kaart :) met 2 kun je niet werken he. hier word niks heet. was even pielen met het breakout bordje voor ik de juiste pins had maar tot op heden zeer tevreden en het geld meer dan waard. alleen die 2e voeding vind ik balen
Laatst gewijzigd door wrinex op 28 feb 2012 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
PeterZ
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 jul 2010 10:39
Locatie: Anna Paulowna
Contacteer:

Re: Hulp nodig.. TB6560 V3 4 assig bordje (rood) gaat niet g

Bericht door PeterZ »

Goed gegokt.. Hij wordt idd heet.. Je kan hem nog wel vasthouden maar voelt niet prettig.. dus te heet..
Ik gok op een graad of 60 - 70..

Stappenmotoren blijven ook hakkelig.. denk niet dat het een relatie heeft maar ook dat is een uitdaging.. Tja newbies....
wrinex
Berichten: 178
Lid geworden op: 05 jun 2011 22:23
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Hulp nodig.. TB6560 V3 4 assig bordje (rood) gaat niet g

Bericht door wrinex »

PeterZ schreef:Goed gegokt.. Hij wordt idd heet.. Je kan hem nog wel vasthouden maar voelt niet prettig.. dus te heet..
Ik gok op een graad of 60 - 70..

Stappenmotoren blijven ook hakkelig.. denk niet dat het een relatie heeft maar ook dat is een uitdaging.. Tja newbies....


ojah vergat het maar zet je kernel speed eens op 25000 meen namelijk dat 35k niet te bedoeling was.


als hij hakelt en je gebruik mach 3 wat ook kan helpen is met de driver klooien van mach 3, staat in mach3 folder een bestandje OriginalDriver.bat , en SpecialDriver.bat probeer eens de eerste start dan mach 3 op en probeer wat. werkt dit niet sluit mach3 af en pak dan de 2 en probeer het nog eens. (dit hielp soms bij mij als hij raar deed)

Verder als laatste ik had wel eens dat een as ineens gek deed of stappen verlieste op hoge snelheid. dan veranderde ik het volgende in Motor tuning de step pulse en dir pulse van 0 naar bijv 1 of2 us. op die manier kon ik vaak nog eeen extra 150 mm/minute er uit trekken voordat hij stappen verloor, plus dat het hielp als de driver vreemd deed.



ben benieuwd of het iets voor je opleverd. ik weet hoe je stepping hebt staan ? heel half etc



ojah ik ben zelf ook een newbie op het hele cnc gebied, enige kennis is van lezen en uitproberen. :)
Laatst gewijzigd door wrinex op 28 feb 2012 20:54, 2 keer totaal gewijzigd.
PeterZ
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 jul 2010 10:39
Locatie: Anna Paulowna
Contacteer:

Re: Hulp nodig.. TB6560 V3 4 assig bordje (rood) gaat niet g

Bericht door PeterZ »

25000 geprobeerd met zelfde resultaat.. drivers ga ik eens proberen.. thanks
PeterZ
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 jul 2010 10:39
Locatie: Anna Paulowna
Contacteer:

Re: Hulp nodig.. TB6560 V3 4 assig bordje (rood) gaat niet g

Bericht door PeterZ »

Achter 2 dingen gekomen.. Dankzij Rob (rkr) geconstateerd dat spanningsregelaar stuk was.. 5v rechtstreeks aangesloten en het hakkelig lopen van de motoren was nog steeds hetzelfde.. Zijn computer geprobeerd en toen liep alles wel goed.. Kortom.. chip spanningsregelaar was idd stuk.. En computer is iets mee. rkr gaf wel aan dat na installatie de computer direct herstart moet worden (Mach 3) en dat had ik niet gedaan.. Dat ga ik nu wel doen en computer wordt helemaal opnieuw geinstalleerd.

Thanks voor de tips allemaal.
PeterZ
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 jul 2010 10:39
Locatie: Anna Paulowna
Contacteer:

Re: Hulp nodig.. TB6560 V3 4 assig bordje (rood) gaat niet g

Bericht door PeterZ »

Update:

Na herinstallatie computer en schone XP (zo kaal mogelijk) wederom alles aangesloten.. Zelfde resultaat.. En nu geconstateerd dat als ik de muis heen en weer bleef bewegen dit een effect had op het soepeler lopen van de motoren!! De draadloze muis en ontvanger losgekoppeld maar dit maakte geen verschil.. Geen idee waar ik dit moet zoeken.. tips in deze zijn welkom.. wordt er nu wel gek van..
rkr
Donateur
Berichten: 745
Lid geworden op: 08 jul 2007 21:20
Locatie: wieringerwaard
Contacteer:

Re: Hulp nodig.. TB6560 V3 4 assig bordje (rood) gaat niet g

Bericht door rkr »

jammer dat het nog steeds niet werkt. welke versie van XP draai je eigenlijk?
PeterZ
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 jul 2010 10:39
Locatie: Anna Paulowna
Contacteer:

Re: Hulp nodig.. TB6560 V3 4 assig bordje (rood) gaat niet g

Bericht door PeterZ »

Ik draai een XP pro SP3 versie. Zo kaal mogelijk.. schone install.. Werkte helaas ook niet.. Andere PC nu erbij dankzij een vriend met wat onderdelen.. En nu werkt het wel.. Is dus iets niet helaaml tof mijn mijn PC.. Jammer.. Zou toch ook wel graag willen weten wat het nu kan zijn dus PC hou ik om dat nog eens te onderzoeken.
bassraf
Berichten: 196
Lid geworden op: 08 jan 2012 13:55
Locatie: Hilversum

Re: Hulp nodig.. TB6560 V3 4 assig bordje (rood) gaat niet g

Bericht door bassraf »

Je muis heeft in windows een heel hoge prioriteit, wanneer je deze beweegt schenkt het OS dus minder aandacht aan tal van andere processen (merk je normaal niks van), kan het zijn dat Mach3 tijdens het draaien het scherm met hoge frequentie tracht te updaten of iets dergelijks?

Indien je mach3 kan minimizen dan zou ik dat eens proberen tijdens het draaien, windows doet dan automatisch geen scherm updates voor dat programma, indien het dan inneens soepel draait, is het waarschijnlijk je display driver oid.
Gebruikersavatar
boutje
Berichten: 939
Lid geworden op: 22 jan 2007 00:13
Locatie: spaarnwoude
Contacteer:

Re: Hulp nodig.. TB6560 V3 4 assig bordje (rood) gaat niet g

Bericht door boutje »

Goed aarden van je pc en het goed aarden van je voeding die je voor de kaart gebruikt.
ludo
Berichten: 304
Lid geworden op: 08 feb 2007 22:07
Locatie: ESSEN (Belgie)
Contacteer:

Re: Hulp nodig.. TB6560 V3 4 assig bordje (rood) gaat niet g

Bericht door ludo »

gebruik je een gewone pc of een laptop ,want als je een laptop gebruikt kan het zijn dat mach niet goed werkt .
PeterZ
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 jul 2010 10:39
Locatie: Anna Paulowna
Contacteer:

Re: Hulp nodig.. TB6560 V3 4 assig bordje (rood) gaat niet g

Bericht door PeterZ »

Ik gebruik een PC (geen laptop) met een P4 2,4 Ghz, FX 5200 128 Mb video kaart en onboard C media audio. 1 GB intern geheugen en moederbord is van Asus P4b533E. hij stuurt het signaal wel (bordje schakelt en laat activiteit zien via de ledjes per as). Dus ik verwacht dat de pin configuratie van de LPT1 goed is behalve het voedigs gedeelte (3,3 v) Daar twijvel ik nu een beetje aan.. Mogelijk fluktueert dat teveel.. Ik zal eens kijken of ik dat kan meten maar ben bang dat er al gauw een Osciloscoop nodig is om het probleem echt te kunnen vinden.

Aarding zou kunnen maar ik sluit de PCś altijd aan op een (echt) geaarde wandcontact doos. De voedinng zelf hangt daar ook direct aan.
Plaats reactie