Pokeys, mpg en usbcnc V3

Moderator: Moderators

Plaats reactie
vip1980
Berichten: 500
Lid geworden op: 24 okt 2007 10:12
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Pokeys, mpg en usbcnc V3

Bericht door vip1980 »

Hallo allemaal,

Is het mogelijk om met een MPG en pokeys55...usbcnc V3 aan te sturen/te laten werken.....ben nog aan het puzzelen maar misschien dat iemand al een kant en klare oplossing heeft....Let wel op heb de V3 versie van USBCNC...
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13527
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Pokeys, mpg en usbcnc V3

Bericht door Arie Kabaalstra »

ehh.. of je de Pokeys rechtstreeks op de V3 kan aansluiten?..bind me nergens aan vast.. maar strikt genomen is de Pokeys naast Keyboard emulator ook een IO-kaartje.. je zou even in de respectievelijke manuals moeten duiken..

wat in elk geval WEL werkt (heb ik zelf al uitgetest) is het programmeren van de shortkeys van USBCNC op de pokeys, om zo bijvoorbeeld losse F1-F12 Functie toetsen te maken, of om je spindel of koeling te starten.
Ook kun je een Rotary-encoder op een pokeys aansluiten en daar de shortkeys voor speed en feed override in programmeren.. zo heb je een draaiknop die je kunt gebruiken om je machine bij te regelen..
vip1980
Berichten: 500
Lid geworden op: 24 okt 2007 10:12
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Pokeys, mpg en usbcnc V3

Bericht door vip1980 »

was idd vergeten te melden dat er natuurlijk ook nog een PC tussen zit..... :lol: de knopjes erop werkt idd, dat vindt ik niet zo spannend, maar om de mpg werkend te krijgen... :?:
vip1980
Berichten: 500
Lid geworden op: 24 okt 2007 10:12
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Pokeys, mpg en usbcnc V3

Bericht door vip1980 »

Arie Kabaalstra schreef:dat staat uitvoerig beschreven
dat het niet mogelijk is....? maar dat is nou net niet wat ik wil horen ;-) had ze idd al gelezen....denk dat ik maar moet omschakelen naar een USBCNC print die wel de aansluitingen heeft, voor een MPG
Plaats reactie