Welke Interfacekaart

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Markus
Donateur
Berichten: 1017
Lid geworden op: 01 sep 2007 22:43
Locatie: Aduard, Groningen
Contacteer:

Re: Welke Interfacekaart

Bericht door Markus »

ik kan niets zeggen over de kwaliteit van de genoemde USB produkten maar volgens mij wordt mach3 via de printerpoort toch echt door meer dan 90% van de hobby (en ook vele profi) cnc'ers gebruikt.

en de interface voor mach3 hoeft niet veel te kosten , vanaf 35 euro heb je iets denk ik

Dat heel veel mensen iets al over heel veel jaren gebruiken heeft voordelen

er zijn trouwens meer USB cnc controllers dan alleen deze twee en de meesten bufferen volgens mij niet maar doen de daadwerkelijke berekeningen.

In Duitsland is WinPC-NC best wel populair, weet niet of het in Engels of Nederlands te krijgen is

Greetz,

Markus
roger de poger

Re: Welke Interfacekaart

Bericht door roger de poger »

Desmond,
Zoals je kunt lezen zijn er vele wegen om van A (idee) tot Z (werkstuk) te komen.
Ik rij met een Renault Scenic via België, Luxemburg, Frankrijk naar Italië.
Via Duitsland kan het ook, echter dat heeft niet mijn voorkeur.
Waarom? Daarom.
Het een is niet beter als het andere.
Voor alles is een argument en da's persoonlijk.

Juist om tot die persoonlijke afweging te komen is het belangrijk alle facetten van A>Z te begrijpen.
De enige spelregel is dat je geen enkele letter mag overslaan.

Kijk bij ieder product, of het nou parallel of USB is goed of het een compleet en compatible product is.
De meeste USB gestuurde producten vragen hun eigen specifieke software. In het parallelle land is er wat meer keuze om afwijkende software te gebruiken omdat het makkelijk inbreken is op een parallelle poort.

De keuze en combinatie van tekenpakket (CAD),Gcode (CAM) en interfacekaart is wat complexer dan de laatste stap: aansturen van je motoren (drivers en steppers of servo's).
Er is veel info te vinden op deze site maar om een keuze te kunnen maken is het belangrijk dat je veel ervaringen van andere gebruikers leest.

Succes
Desmond

Re: Welke Interfacekaart

Bericht door Desmond »

0
Laatst gewijzigd door Desmond op 26 mei 2013 08:45, 1 keer totaal gewijzigd.
cncfranky
Berichten: 195
Lid geworden op: 08 mar 2010 21:45
Locatie: groot Brugge
Contacteer:

Re: Welke Interfacekaart

Bericht door cncfranky »

beste,

lees hier vaak een antwoord compleet ernaast.
uit de vragen en antwoorden kan ik uitmaken dat hier een keuze moet gemaakt worden.
******Als het aan mij lag USBCNC******
Heb de beiden dus ook mach3, zie door het bos de bomen niet, moet nu wel toegeven dat ik er niet veel energie insteek om het te begrijpen omdat het er heel erg slordig uitziet.
Dit heb ik niet met USBCNC, is hier iets niet helemaal duidelijk, met een heel klein beetje gezond verstand los je alles zelf op, zelfs al heb je geen ervaring.

USBCNC is daarom MIJN beste keuze !

Groeten cNcFranky
Plaats reactie