Ervaringen Translock klembussen?
Moderator: Moderators
-
- Donateur
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 22 dec 2012 17:29
- Contacteer:
Ervaringen Translock klembussen?
Voor mijn machine in ontwerpfase moet ik een aantal tandriemschijven op assen monteren, nu kwam ik deze translock bussen tegen maar ik kan nergens echt een post vinden van mensen die daar ervaringen mee hebben.
Hier iemand een idee of dit functioneel is?
http://www.beltingonline.com/locking-bu ... trort3qu27
Ik lees het graag
Joël
Hier iemand een idee of dit functioneel is?
http://www.beltingonline.com/locking-bu ... trort3qu27
Ik lees het graag
Joël
- janplastiek
- Donateur
- Berichten: 1985
- Lid geworden op: 23 sep 2010 23:28
- Locatie: Rijkevorsel België
- Contacteer:
Re: Ervaringen Translock klembussen?
ik heb de translock wel ooit geplaatst maar we zijn daar van afgestapt.
deze slipte wel eens rond als je ze opspande, wij konden deze niet altijd geblokkeerd houden tijdens het vast draaien
de Drivelock® Bushes heb ik vroeger als onderhoudstechnieker veel gebruikt,
deze plaatsten we bvb op aandrijvingen in grote chocolade verwerkende machines.
was gemakkelijk om de positie van een aangrijpmoment af te stellen met enkel een inbussleutel, klem lossen is even gemakkelijk, de inbusbouten los zetten, enkele van de boutjes in de ontspan gaatjes aandraaien en klaar.
deze slipte wel eens rond als je ze opspande, wij konden deze niet altijd geblokkeerd houden tijdens het vast draaien
de Drivelock® Bushes heb ik vroeger als onderhoudstechnieker veel gebruikt,
deze plaatsten we bvb op aandrijvingen in grote chocolade verwerkende machines.
was gemakkelijk om de positie van een aangrijpmoment af te stellen met enkel een inbussleutel, klem lossen is even gemakkelijk, de inbusbouten los zetten, enkele van de boutjes in de ontspan gaatjes aandraaien en klaar.
Breek de dag, frees een lijntje.
Re: Ervaringen Translock klembussen?
ik heb hier Tollok gebruikt Dat zit muurvast
Wel letten op de toleranties As diam en van het gat in de riemschijf
Wel letten op de toleranties As diam en van het gat in de riemschijf
Spreiding van Kennis Macht en Kapitaal
- janplastiek
- Donateur
- Berichten: 1985
- Lid geworden op: 23 sep 2010 23:28
- Locatie: Rijkevorsel België
- Contacteer:
Re: Ervaringen Translock klembussen?
We hebben deze beide gebruikt en de drive lock stak er voor ons met kop en schouders boven uit in gebruiksgemak en zekerheid .
Ik weet ook nog dat we bij het positioneren van conische tandwielen niet altijd plaats hadden voor een grote sleutel maar wel voor een inbus.
Ik weet ook nog dat we bij het positioneren van conische tandwielen niet altijd plaats hadden voor een grote sleutel maar wel voor een inbus.
Laatst gewijzigd door janplastiek op 24 nov 2013 00:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Breek de dag, frees een lijntje.
Re: Ervaringen Translock klembussen?
de Drivelock® Bushes zijn een stuk beter.Ik heb ze gebruikt bij motoren van 60 Kw zonder dat
ze enig probleem gaven.
ze enig probleem gaven.
Re: Ervaringen Translock klembussen?
Je kan veel beter voor Taperlock klembussen gaan. Je hebt dan uiteraard wel de bijbehorende tandriemschijven hierbij nodig. Taperlock klembussen worden bijvoorbeeld ook toegepast op 6- voudige v-snaarschijven bij grote industriële en scheepsmotoren.
Re: Ervaringen Translock klembussen?
Tollok is met inbus JanIk weet ook nog dat we bij het positioneren van conische tandwielen niet altijd plaats hadden voor een grote sleutel maar wel voor een inbus.
Spreiding van Kennis Macht en Kapitaal
- janplastiek
- Donateur
- Berichten: 1985
- Lid geworden op: 23 sep 2010 23:28
- Locatie: Rijkevorsel België
- Contacteer:
Re: Ervaringen Translock klembussen?
[/quote]Tollok is met inbus Jan [/quote]
ok die naam tollok zei me niets , ik kende enkel drivelock
ok die naam tollok zei me niets , ik kende enkel drivelock
Laatst gewijzigd door janplastiek op 24 nov 2013 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Breek de dag, frees een lijntje.
-
- Donateur
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 22 dec 2012 17:29
- Contacteer:
Re: Ervaringen Translock klembussen?
Bedankt voor de Info, de reden dat ik naar die translock keek is dat ze ook een mini versie hebben. De as waar de tandriemschijf op komt is 18 mm en de tandriemschijf zelf is 44 mm (HDT5 30 tanden). Drivelock en taperlock zijn daardoor al snel te groot voor de toepassing.
Is een flinke krimppassing een optie of dan liever een spie?
Is een flinke krimppassing een optie of dan liever een spie?
Re: Ervaringen Translock klembussen?
De krachten zijn niet zo bijster groot. Op zich voldoet een as met een platte kant, en de tandriem schijf met een stelschroef op dit platte kantje ook ruimschoots.
-
- Donateur
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 22 dec 2012 17:29
- Contacteer:
Re: Ervaringen Translock klembussen?
Aan de andere kant van de as zit een tandwiel die aansluit op een tandheugel om vervolgens een brug van 50 kg heen en weer te bewegen. Ik verwacht hier toch wel wat serieuze krachten
Re: Ervaringen Translock klembussen?
Nooit meer Nm's dan je motor kan leveren, hooguit minder
(4Nm stappenmotoren met een platte-kant-as in een koppeling met zo'n stelschroef op de platte kant ging bij mij gewoon prima)
(4Nm stappenmotoren met een platte-kant-as in een koppeling met zo'n stelschroef op de platte kant ging bij mij gewoon prima)
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
-
- Donateur
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 22 dec 2012 17:29
- Contacteer:
Re: Ervaringen Translock klembussen?
De motor drijft de gearbox aan en die heeft een reductie van 1:10 dus dan kom je met de geplande 3 Nm motor toch wel op zo een 30 Nm (min verlies).
Maar jou ervaring geeft me wel aan dat ik me hier iets minder druk over hoef te maken, en naar een minder moeilijke oplossing kan kijken. Waarvoor dank
Maar jou ervaring geeft me wel aan dat ik me hier iets minder druk over hoef te maken, en naar een minder moeilijke oplossing kan kijken. Waarvoor dank
Re: Ervaringen Translock klembussen?
30Nm klinkt dan gevoelsmatig wel weer veel voor zo'n plattekant-asje+stelschroefje, en 20 ook. Maar echt weten doe ik het niet; 4Nm en een koppeling met schroefje deed het prima en meer weet ik niet.
Ga je voor plat-kantje, dan zou ik de koppeling minimaal wat helpen met een drupje Loctite 603. Is mooi spul; goeie kans dat dat prima werkt als de passing een beetje nauw is.
Ga je voor plat-kantje, dan zou ik de koppeling minimaal wat helpen met een drupje Loctite 603. Is mooi spul; goeie kans dat dat prima werkt als de passing een beetje nauw is.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'