Keuze teach-in draaibank, hulp nodig

Hier kunnen de echte profs onderons praten over besturingen die gebruikt worden in de industrie bijv; Fanuc, Fagor, Siemens, Mitsubishi, heidenhain besturingen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
R32HPA
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 mar 2011 11:09

Keuze teach-in draaibank, hulp nodig

Bericht door R32HPA »

Hallo,

Ik heb voor een grote klus een nieuwe gebruikte draaibank nodig,
Ik ben wezen kijken bij 2 machines;

1. Cazaneuve unimab 400

2. Gildemeister NEF 500

Onbekend met allebei de besturingen.

Welke zou de juiste keuze zijn o.a betreft de makkelijkheid van de besturing?

Bij voorbaat dank
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13540
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Keuze teach-in draaibank, hulp nodig

Bericht door Arie Kabaalstra »

simpel zat.. GEEN IDEE.. welke besturing zit er op?..

Ik heb qua teach in veel ervaring met de Fagor besturingen van de types 8050 en 8055, daarmee kun je een leek in 2 weken leren werken..

Heb je niet ergens plaatjes van de machines?.. dan kunnen we zien wat er voor besturing aan hangt..
R32HPA
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 mar 2011 11:09

Re: Keuze teach-in draaibank, hulp nodig

Bericht door R32HPA »

Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13540
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Keuze teach-in draaibank, hulp nodig

Bericht door Arie Kabaalstra »

en daarmee weten we precies 0% meer.. de gazaneuve heeft een grijze besturing, en de Gildemeister een zwarte.. zwarte zijn vaak wel makkelijker te programmeren.. :lol:

Als je morgen even contact opneemt met de leverancier(s) van deze machines, en dan even merk en type hier meld.. dan kunnen we daar meer mee.. 't is geen onwil.. maar met de info tot nu toe kunnen we niets
R32HPA
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 mar 2011 11:09

Re: Keuze teach-in draaibank, hulp nodig

Bericht door R32HPA »

Zo"n vermoeden had ik al,