Bambu Labs X1

Hier kunnen de nieuwste ontwikkelingen en zelfbouw printers besproken worden

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12054
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Bambu Labs X1

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Ik zou voor de toekomst uitkijken naar een betrouwbaar aflever punt. Dat je dat daar zelf af moet halen is minder erg.
Een flat met hal en meer dan 1 adres is natuurlijk wel erg veel gevraagd van zo'n pakketjes bezorger.
( iets in een dorpje met 3-4 straten en iemand die altijd thuis is, is misschien nog wel te doen voor ze)
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Bambu Labs X1

Bericht door benkr »

Inmiddels heb ik mijn zoon gesproken die hier al wat langer woont en hij wist te vertellen dat de routeplanner van DHL ons adres inderdaad niet weet te vinden en dat de routeplanner van Google je naar de achterpoort van de parkeergarage stuurt waar geen naamplaatjes, brievenbussen en bellen te vinden zijn. Dit verklaart wel waarom het dus misloopt, maar je zou wel verwachten dat dit soort bedrijven een complex wat er al sinds 2007 staat toch wel weten te vinden, kennelijk niet dus. En die snuggere bezorger die het wel weet te vinden neemt de moeite niet om helemaal naar de 3e verdieping te gaan met zijn (mijn pakket dus) pakje.
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3733
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Bambu Labs X1

Bericht door andrefc101 »

benkr schreef: 23 mar 2024 13:23 Inmiddels heb ik mijn zoon gesproken die hier al wat langer woont en hij wist te vertellen dat de routeplanner van DHL ons adres inderdaad niet weet te vinden en dat de routeplanner van Google je naar de achterpoort van de parkeergarage stuurt waar geen naamplaatjes, brievenbussen en bellen te vinden zijn. Dit verklaart wel waarom het dus misloopt, maar je zou wel verwachten dat dit soort bedrijven een complex wat er al sinds 2007 staat toch wel weten te vinden, kennelijk niet dus. En die snuggere bezorger die het wel weet te vinden neemt de moeite niet om helemaal naar de 3e verdieping te gaan met zijn (mijn pakket dus) pakje.
Heb je nou gelezen wat Hugo zegt? En misschien had je het dan eerst aan je zoon moeten vragen! Je weet ondertussen de werkomstandigheden van die mensen toch wel?
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13539
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Bambu Labs X1

Bericht door Arie Kabaalstra »

hugo stoutjesdijk schreef: 23 mar 2024 11:44 Ik zou voor de toekomst uitkijken naar een betrouwbaar aflever punt. Dat je dat daar zelf af moet halen is minder erg.
Een flat met hal en meer dan 1 adres is natuurlijk wel erg veel gevraagd van zo'n pakketjes bezorger.
( iets in een dorpje met 3-4 straten en iemand die altijd thuis is, is misschien nog wel te doen voor ze)
Da's een waar woord!.. Ik laat dingen die met DHL moeten komen doorgaans op het afhaalpunt bezorgen, dan krijg ik een bericht dat het daar is..

Omdat een postbezorger tegenwoordig van een dusdanig niveau is dat ze niet eens meer weten hoe een Deurbel werkt, hetgeen ze nog lager plaatst dan Jehova's getuigen, want dat hellegebroed weet ALTIJD je deurbel te vinden..

Wat ik ook wel gehoord heb, dat ging om een bestelling van horloge-gerelateerde spullen, dat de melding gedaan was op de Track-and Trace dat het pakket was afgeleverd.. maar niets te vinden.. niet in de hal, niet in de bus, niet bij de buren..tot de vrouw van het balkon terugkwam in de huiskamer met de mededeling "er lag een pakketje voor jou op het balkon!". bleek dat de bezorger het vanaf de straat gewoon op 2 hoog op het balkon geslingerd had.. zo'n sujet zou je toch de omgekeerde reis toewensen?

De laatste bestelling Titanium Rondstaf Ø8 mm, kwam met DHL, aflevering : het dichtstbijzijnde afhaalpunt.
Nou is dat weliswaar in een ander dorp, maar da's 10 minuutjes met de auto..doe ik meteen wat boodschappen.. ben ik met een half uurtje terug thuis, om de boodschappen uit te laden.. en 2 minuten daarna zit ik met het materiaal in de werkplaats..
Voordeel, je hoeft er niet voor thuis te blijven, je krijgt bericht als het pakket afgehaald kan worden, en zoals gezegd Oudemirdum is hier vlakbij..
Woon je in een stad, dan is het nog mooier, vak zijn er meerdere afhaalpunten.. dus kies je die 't meest in de buurt, of het makkelijkst aan te fietsen is..

Als het bekend is dat een bepaald adres bij DHL niet bekend is.. eh.. zou het dan niet zo moeten zijn dat er bij DHL ook ergens een mapje moet gaan rinkelen?..
Gebruikersavatar
Quepee
Berichten: 211
Lid geworden op: 22 dec 2012 09:45
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Bambu Labs X1

Bericht door Quepee »

Hoe staat het ervoor ?
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Bambu Labs X1

Bericht door benkr »

Quepee schreef: 25 mar 2024 15:39 Hoe staat het ervoor ?
Bambu Labs heeft me verteld dat ze het weer terug gaan sturen, als ik hoor van DHL dat ze willen gaan bezorgen geeft ik wel aan dat ik het naar een afhaalpunt wil laten gaan. Zal verder in de week wel weer komen verwacht ik.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5418
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Bambu Labs X1

Bericht door serum »

Ik kan mij nog een anekdote voor de geest halen waarin dat afhaalpunt ook geen succes was Ben. Blijven opletten! :mrgreen:
MeMoRy
Berichten: 737
Lid geworden op: 17 okt 2022 09:40
Locatie: Utrecht

Re: Bambu Labs X1

Bericht door MeMoRy »

Een soort hele langzame tenniswedstrijd? 15-love!
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2138
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: Bambu Labs X1

Bericht door spinningwheels »

Wat lees je toch een hoop gedoe met bezorgers.
Dan heb ik het in Diep Donker Drenthe maar getroffen.
Moet wel zeggen de vaste bezorgers, krijgen zo rond kerst een klein presentje, dat is die investering meer dan waard.
Alleen met de meneer van ups wil het niet lukken. Die komt zijn bus niet uit, toetert 1 keer wacht 20sec en gaat er dan met gierende banden weer van door.
Die is een keer zo geschrokken dat hij verschoning nodig had, hij liep naar de poort en toen kwam blafding om de hoek stuiteren.
In theorie kan ik praktisch alles
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13539
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Bambu Labs X1

Bericht door Arie Kabaalstra »

spinningwheels schreef: 25 mar 2024 23:01 Die is een keer zo geschrokken dat hij verschoning nodig had, hij liep naar de poort en toen kwam blafding om de hoek stuiteren.
Die 's ook niets gewend.. Blafding is een lief Blafding. niet bepaald een schoothondje.. al denkt ie zelf van wel.. :lol:
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 968
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: Bambu Labs X1

Bericht door Portje »

Bij mij is vanavond net na het eten die Bambu X1 Carbon Combo netjes afgeleverd..
De bezorger zette die doos nog binnen ook.
Afbeelding
Ik had bij oom Alie ook nog zo'n drogertje besteld, ik zie dat hij nu €7.50 duurder is geworden..
Die komt van de week ook nog binnen.
https://nl.aliexpress.com/item/10050059 ... pt=glo2nld
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Bambu Labs X1

Bericht door benkr »

Als de informatie klopt wordt de 3D printer morgen afgeleverd bij een lokaal DHL afhaalpunt, ik ben benieuwd.
harm69
Berichten: 35
Lid geworden op: 18 nov 2011 23:21
Locatie: Veldhoven

Re: Bambu Labs X1

Bericht door harm69 »

Mooi! We wachren op foto’s….
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12054
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Bambu Labs X1

Bericht door hugo stoutjesdijk »

benkr schreef: 06 apr 2024 00:42 Als de informatie klopt wordt de 3D printer morgen afgeleverd bij een lokaal DHL afhaalpunt, ik ben benieuwd.
Hopelijk kunnen ze dat adres wel vinden. :lol:
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Plaats reactie