Digitale aflezen

Alle andere vragen over zelfbouw machine`s kunnen hier terecht.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13540
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Digitale aflezen

Bericht door Arie Kabaalstra »

Mijn persoonlijke ervaring is, Je kunt beter engels leren dan een Google Translate vertaling proberen te lezen.. die zijn net als het boek "2001 a Space Odyssey" van Arthur C Clarke... NIET OM DOOR TE KOMEN :shock:

Met slechts een beetje engels kom je al een heel eind..maar goed.. daar moet ik wel bijvertellen dat ik engels spreek sinds 1980..'k was toen 9 jaar..
'k heb mijn Talenknobbel duidelijk niet van mijn vader.. maar geef em een Duitse katalogus, of een handleiding, en daar komt ie ook wel uit..(of hij vraagt het aan mijn moeder.. die spreekt wel een beetje duits).

Maar goed.. je hebt een "Nederlands-achtige"gebruiksaanwijzing.. dus moet het wel lukken..
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3733
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Digitale aflezen

Bericht door andrefc101 »

Arie Kabaalstra schreef: 06 aug 2023 18:05 Met slechts een beetje engels kom je al een heel eind..maar goed.. daar moet ik wel bijvertellen dat ik engels spreek sinds 1980..'k was toen 9 jaar..
'k heb mijn Talenknobbel duidelijk niet van mijn vader.. maar geef em een Duitse katalogus, of een handleiding, en daar komt ie ook wel uit..(of hij vraagt het aan mijn moeder.. die spreekt wel een beetje duits).
Zit dus wel in de familie, dat jullie al die verschillende talen zo perfect spreken....
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13540
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Digitale aflezen

Bericht door Arie Kabaalstra »

Perfect wil ik niet zeggen, maar Engels en Duits gaan me goed af, Italiaans kan ik een beetje volgen en een paar woorden spreken, Spaans, Frans en Portugees kan ik ook een beetje volgen.. ik ken een paar woorden Russisch en ik spreek een baie kleine bietjie Afrikaans maar dat heb je alles wel meer gezegd.. of het in de familie zit?.. mijn moeder heeft duits geleerd in het hotel van mijn grootouders, die spraken ook duits.. het merendeel van de gasten kwam uit Duitsland..
Mijn zusje daarentegen spreekt redelijk Engels, maar geen duits.. wel een paar woorden Noors
Gebruikersavatar
Kars-cnc
Donateur
Berichten: 1767
Lid geworden op: 07 okt 2015 05:33
Locatie: Heerde (Gelderland)

Re: Digitale aflezen

Bericht door Kars-cnc »

Je vergeet het Fries! Meest nutteloze taal ooit, maar toch respect voor iemand die dat niet van huis uit meegekregen heeft maar toch beheerst :mrgreen:
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13540
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Digitale aflezen

Bericht door Arie Kabaalstra »

Kars-cnc schreef: 07 aug 2023 10:05 Je vergeet het Fries! Meest nutteloze taal ooit, maar toch respect voor iemand die dat niet van huis uit meegekregen heeft maar toch beheerst :mrgreen:
mei ik jo wat freegje?.. Doge jo wôl?..Nutteloos?.. je zal ooit eens ergens diep in Friesland verzeild raken.. Dan steane jo mei 'e mûle folle tosken.. :lol:
spreken is nog beperkt, maar verstaan?.. geen probleem meer..maarja.. ik wenje no 10 jier yn Fryslân..'t wurd nog'ris tiid
Laatst gewijzigd door Arie Kabaalstra op 07 aug 2023 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12055
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Digitale aflezen

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Precies wat Kars zegt dus. :lol:
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3733
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Digitale aflezen

Bericht door andrefc101 »

hugo stoutjesdijk schreef: 07 aug 2023 12:03 Precies wat Kars zegt dus. :lol:
Niet alleen nutteloos… ook kansloos 😏
Plaats reactie