TB6560 All in one?

Alle andere vragen over zelfbouw machine`s kunnen hier terecht.

Moderator: Moderators

ramsus42
Berichten: 131
Lid geworden op: 22 dec 2012 15:28
Locatie: Weurt

Re: TB6560 All in one?

Bericht door ramsus42 »

Johnny,

Waar heb jij jou stappenmotoren vandaan? en hoe bevallen die drivers jou? Ze werken lekker samen?
Die door jou eerder voorgestelde drivers ( dus niet die DIV) kan ik dus hier in NL via een forummer kopen.

Ongelooflijk hoe goedkoop ze zijn.

(ps, had graag de motoren in europa besteld :roll: )
Gebruikersavatar
JohnnyBerg
Berichten: 244
Lid geworden op: 17 jun 2013 18:50
Locatie: Asten

Re: TB6560 All in one?

Bericht door JohnnyBerg »

Hier heb ik de stappenmotoren vandaan:

http://www.ebay.nl/itm/261257433621?ssP ... 1497.l2649

Betrouwbare leverancier, heb er al vaker besteld.

Drivers bevallen me ook goed, zeker waarvoor ik ze gebruik. I.c.m. een 24 volt voeding kan ik er ongeveer 1,7 m/min aan snelheid uitpersen. Dat is boven de constructiesnelheid van mijn huidige machine. Veel meer zal met deze drivers ook niet gaan aangezien de max. voedingsspanning 36 volt is. De stabilisator op de driver zal het dan al heel moeilijk krijgen. Ik heb de voeding op 28 volt gezet, en dat gaat prima. Tja, en voor die paar dollar kan je je moeilijk een buil vallen, zolang je maar binnen de specs blijft.

De drivers heb ik hier besteld:

http://www.ebay.nl/itm/1-CNC-Router-Sin ... 859&_uhb=1

Ook een heel betrouwbare leverancier, heb ik ook al vaker besteld. Van de drivers heb ik er ook nog wel een paar liggen, mocht je hoge nood hebben.

n.b. ik gebruik als besturing GRBL i.c.m. een Arduino uno. Als je er nog eens 12 euro tegenaan kletst ben je helemaal klaar, en hebt ook de software. Een BoB en Mach3 heb je dan niet nodig. Je werkt dan via de USB poort van een apparaat, hoeft geen PC te zijn :mrgreen: Bovendien heb je dan alles legaal, iets wat ik altijd heel erg prettig vind ;-)

Het is me zelfs gelukt om de motoren en de drivers handwarm te krijgen, na een uurtje behoorlijk frezen :|
Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.
Plaats reactie