starten met solidcam

Moderator: Moderators

Gesloten
saxobarre
Berichten: 61
Lid geworden op: 14 dec 2008 13:44

starten met solidcam

Bericht door saxobarre »

hallo Solidcam gebruikers,

werken jullie allemaal met de full version van solidcam ? waar is die te kopen en kostprijs ?
Ik vroeg me ook af hoe jullie te werk gaan om te starten met die programma,
zijn daar ergens lessen voor te volgen ? of een handleiding ? of doen jullie het met de solidcam professor ?


Ik werk al tijdje met Solidworks maar had nu ook graag solidcam onder te knie gehad om mijn tekeningen om te zetten in g codes en om een simulatie uit te voeren



dank u
Gebruikersavatar
xp7amrkr
Berichten: 203
Lid geworden op: 18 jan 2011 16:46
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: starten met solidcam

Bericht door xp7amrkr »

Hallo saxobarre,

ik heb vorige week de demo versie van SolidCam via hun website gedownload om daar eens mee te spelen. Dit programma werkt echt mooi en is volledig geïntegreerd in SolidWorks. Ik heb vervolgens contact op genomen met CAD2M, de distributeur van onder andere SolidWorks en SolidCam in Nederland.

Ik heb uitgelegd dat ik werktuigbouwkunde student ben met een student licentie van SolidWorks, en op mijn werk ook met SolidWorks werk. Ik heb hun gevraagd of het mogelijk zou zijn om SolidCam ook als student licentie te kopen. De persoon welke ik aan de lijn had kon mij dat niet zo 123 vertellen, maar zou in de loop van deze week contact met mij opnemen.
veteq
Berichten: 784
Lid geworden op: 12 jun 2007 04:09
Locatie: haarlem
Contacteer:

Re: starten met solidcam

Bericht door veteq »

Nee, er is geen student versie die G-code produceert...en de volledige versie werkt niet met de solidworks studenten versie. De vole suite van solidcam kost uit mijn hoofd 8000+ euro en daar komt dan een basis solidworks voor 4000 euro bij, dus minimaal 12000 euro voor een cadcam pakket. Dat zijn dus echte hobby prijzen, daarom werken een hoop mensen hier met dat pakket, het is betaalbaar. Je moet het gewoon kopen en niet denken aan torrent bestanden en programma`s zoal als vuze en websites als isohunt. Gewoon legaal en anders niet..!!

Slotje 2 aub.
Gesloten