Welk tekenprogramma ???

Vragen die je boven niet kwijt kunt, kan je hier stellen.

Moderator: Moderators

Harm J Seef
Berichten: 88
Lid geworden op: 08 apr 2020 14:38

Re: Welk tekenprogramma ???

Bericht door Harm J Seef »

Een zeer groot voordeel van QCAD Pro danwel QCAD CAM is dat je het pakket eenmalig betaald.
Je mag het zo vaak kopieren als dat je wil.

En niet te vergeten QCAD is open source. Wanneer dat nodig is kun je het programma zelf aanpassen.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13540
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Welk tekenprogramma ???

Bericht door Arie Kabaalstra »

Harm J Seef schreef: 27 mar 2024 09:49 En niet te vergeten QCAD is open source. Wanneer dat nodig is kun je het programma zelf aanpassen.
Jaaaa.. 'k wil niet zeggen dat het Ontieglijk moeilijk is, maar je moet er minimaal wel C++ voor kunnen schrijven.. en.. al schrijf ik zonder problemen VB.NET, C, en C#.. C++ is toch van een andere orde.. Succes!..
'k zeg niet dat het onmogelijk is, maar als je gewoon simpel tekenwerk wilt doen.. voldoet Libre/QCad primagoed..
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3733
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Welk tekenprogramma ???

Bericht door andrefc101 »

Ik denk dat die man wil tekenen, niet programmeren.
Dan had hij daar wel om gevraagd toch 😏
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13540
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Welk tekenprogramma ???

Bericht door Arie Kabaalstra »

Precies..

Al programmeer ik me een slag in de rondte, Ik heb mezelf nog niet gewaagd aan zelfs maar het schrijven van scriptjes voor QCad.. omdat ik het vooralsnog niet eens nodig denk te hebben..

Voordeel van QCad ten opzichte van LibreCad: 't is in QCad makkelijker om iets te selecteren, en het naar een andere layer te verhuizen.. dat wil zeggen.. misschien is het in LibreCad ook wel makkelijk, maar ik heb het nog niet gevonden..
Wat ik in LibreCad ook mis is de "uitknip" functie, dat wil zeggen als je een lijn hebt die meerdere andere lijnen snijdt, dan kun je em met "Break out Segment" trimmen tussen 2 lijnen, of alles wat uitsteekt weghalen.. ergo.. dit knipt het stuk lijn weg tussen 2 snijpunten, of naar 1 snijpunt als het betreffende deel van de lijn maar 1 snijpunt heeft.. , zo knip je uitstekende lijnen makkelijk bij met 1 muisklik, in plaats van met "trim" waar je eerst de begrenzende lijn moet selecteren.. werkt net even een stukkie snellerder..
Dat neemt echter niet weg dat je met wat handigheid in LibreCad ook razendsnel je tekeningen kunt maken.
Plaats reactie