Glaslineaal output naar DRO en naar SZGH Controller?

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Veus
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 mar 2023 20:17
Locatie: Eindhoven

Glaslineaal output naar DRO en naar SZGH Controller?

Bericht door Veus »

Hallo! ik gebruik de SZGH MDB1000 CNC controller voor mijn freesbank. werkt prima! de freesbank heb ik ook voorzien van een separate DRO op drie assen. De MDB1000 heeft echter zelf ook een mogelijkheid om er direct lineare glaslinealen op aan te sluiten. nu het probleem: ik zoek al een hele tijd naar een manier om de output van de drie glaslinealen zowel naar de DRO alsook naar de CNC controller te sturen. een soort splitter dus.
"hele" internet afgezocht maar nergens iets gevonden dat hier een antwoord op geeft. misschien heeft iemand van jullie een idee...?
alvast bedankt, Servaas
Servaas
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Glaslineaal output naar DRO en naar SZGH Controller?

Bericht door benkr »

Volgens mij kun je dat gewoon "parallel" aansluiten, zijn tegenwoordig gewoon TTL signalen, A_ en B+, eventueel ook nog een keertje als inverse, dus A- en B- maar lang niet altijd. Meestal is er ook nog een C signaal, dat is dan de indexpuls, die geeft het nulpunt van de liniaal aan, maar heel vaak wordt dat niet gebruikt. Als het signaal er is en je voert dat naar de controller kun je dat als home sensor gebruiken om maar iets te noemen.
Plaats reactie