fietsketting

Alle andere vragen over zelfbouw machine`s kunnen hier terecht.

Moderator: Moderators

AnkoD
Berichten: 502
Lid geworden op: 03 apr 2012 20:43
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: fietsketting

Bericht door AnkoD »

Danny schreef:
AnkoD schreef:Langer worden en rekken heeft bij mij ook dezelfde betekenis hoor....
Er is wel degelijk een verschil.
Rekken door belasten is tijdelijk. Als er geen belasting meer is word de oorspronkelijke lengte weer aangenomen. Door overbelasting kan er evenwel blijvende vervorming optreden.
Langer worden door slijtage is blijvend.
Ja maar zowel een ketting als riem heeft dit... staal heeft ook rek immers. niet zoveel als glasvezel koorden maar het heeft het wel. echter is de rek bij een ketting vaak blijvender (vanwege plastische vervorming) en bij een riem is dat na het strekken van de verstevigingskoorden echt wel weg.. riemen slijten immers veel en veel minder.


hoe je t went of keert, een uitgerekt object is langer dan het eerst was.. en een object wat langer is geworden is uitgerekt.... :lol:
michel pet
Berichten: 1230
Lid geworden op: 18 jan 2012 22:43
Locatie: bovenkarspel
Contacteer:

Re: fietsketting

Bericht door michel pet »

waar om spaning op een snaar zeten als er geen slip is dan heb je ook geen rek ja iets maar niet de moeite voor rek.
denk ik nu krom of ?? het gaat om een 1 op 1 ver binding kost niet te veel kracht zie het probleem niet zo ff snel.
led niet op me taal ben woordt blind . hulp op afstand via skype michel.pet
Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 717
Lid geworden op: 26 nov 2007 02:09
Locatie: Maldegem (België)

Re: fietsketting

Bericht door Danny »

michel pet schreef:waar om spaning op een snaar zeten als er geen slip is dan heb je ook geen rek ja iets maar niet de moeite voor rek.
Als er geen spanning op je riem staat heb je last van backlash.
Plaats reactie