Storing Frequentieregelaar

Alle andere vragen over zelfbouw machine`s kunnen hier terecht.

Moderator: Moderators

Leeuwinga
Berichten: 2977
Lid geworden op: 29 apr 2007 15:00
Locatie: Roden
Contacteer:

Re: Storing Frequentieregelaar

Bericht door Leeuwinga »

Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Storing Frequentieregelaar

Bericht door Kjelt »

Ja maar ik zou zelf eerder een goed merk zoals Vishay of Murata er in zetten, zijn niet zo duur (max 2 euro ofzo).
Als het alleen om te kijken of ie het dan weer doet is, ala. Ik zou ook even heel goed naar de componenten er omheen kijken, geen bruine / zwarte plekken of andere zichtbare problemen te vinden ?
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Storing Frequentieregelaar

Bericht door Ballegooijen »

Op de print zie ik eigenlijk geen verdachte plekken. Ben al aan het zoeken op het www maar het valt nog niet mee om zo'n condensator te vinden. Behalve dan in China, maar dat duurt weer zo lang.
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Storing Frequentieregelaar

Bericht door Ballegooijen »

Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
benkr
Donateur
Berichten: 7730
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Storing Frequentieregelaar

Bericht door benkr »

Als het een MOV of zoiets is dan werkt de VFD ook zonder, idem voor een condensator. Als het een NTC of PTC is dan hoeft dat niet zo te zijn.
In dit geval geldt meten is weten, niet wat het onderdeel was, dat blijft gissen, maar meer waar zit het onderdeel in de schakeling.
Als het een NTC of PTC is dan zit die gegarandeerd in het ingangscircuit en fungeert het ding naast stroombegrenzer ook voor een deel als zekering, een flinke gloeilamp op de plek van het dingetje zal dan de VFD weer iets laten gaan doen (mits er niet veel meer kapot is want dat zou natuurlijk ook nog heel goed kunnen want dan is dit component er gewoon op zijn bijkomende functie van zekering uit geknald en dat is best een reële optie.

Maar Johan, stuur het ding naar me toe en ik kijk voor je, dat lijkt mij de beste oplossing want dit lijkt me niet echt een klusje voor jou.
Laat maar weten of je dit een goed idee vindt.
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Storing Frequentieregelaar

Bericht door Ballegooijen »

Ben, geef mij maar een stuk aluminium of een mooi stuk Eikenhout!! Daar wordt ik blij van. Dat gepiel met die "dingentjes" op een printplaat is idd niets voor mij. Ik ga hem opsturen naar je. Wordt wel volgende week want we zijn een weekendje weg met de familie. Alvast bedankt voor je hulp Ben!!
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Plaats reactie