usb problemen

Alle andere vragen over zelfbouw machine`s kunnen hier terecht.

Moderator: Moderators

skillalot
Donateur
Berichten: 3251
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: usb problemen

Bericht door skillalot »

Heb het op werk ook wel hoor, als ik de servo's aan het inregelen ben en in de schakelkast de TL aanmaak dat ik de USB verbinding naar de servo's even kwijtraak.
En dat is met allemaal nieuw spul, niks met roest of vocht of slechte aarde te maken.
USB is gewoon ruk wat storingsgevoeligheid betreft! Totaal niet geschikt om een machine mee aan te sturen.
hfjbuis
Donateur
Berichten: 3057
Lid geworden op: 13 feb 2017 00:26
Locatie: Hoensbroek

Re: usb problemen

Bericht door hfjbuis »

Ik gebruik zelf wifi of Bluetooth, dat werkt bij mij absoluut probleemloos! Je controller en software moet daarmee wel overweg kunnen. Als ze met een com poort kunnen communiceren, dan kan het altijd via bluetooth.
Laatst gewijzigd door hfjbuis op 28 apr 2018 10:17, 2 keer totaal gewijzigd.
There are only 2 limits, the sky and your imagination
Gebruikersavatar
Kars-cnc
Donateur
Berichten: 1750
Lid geworden op: 07 okt 2015 05:33
Locatie: Heerde (Gelderland)

Re: usb problemen

Bericht door Kars-cnc »

Die USB kabel lijkt wel een goede. Niettemin is het proberen van een andere kabel altijd nuttig, je weet nooit of er toch iets slecht konktakt maakt. Ook een veel kortere kabel zou ik vooral proberen, voor als het toch mantelstromen zijn.

Het ijkt er op dat het systeem niet tegen een dip op de 230V kan. Als de laptop op de batterij werk en verder nergens aanzit kan het aan die kant niet liggen lijkt mij. De andere kant van de USB kabel zit in de CNC besturing neem ik aan? Kan die van een type zijn wat erg storing gevoelig is? Of zit deze aan een voeding die niet helemaal lekker is?

Daarnaast is het misschien goed te kijken of het alleen de verlichting is die dit probleem veroorzaakt. Gaat er iets mis als je een boormachine, splijpsteen, of noem maar op aan of uitzet? Misschien de stekker van de machine eens in een ander stopkontakt proberen. Blijft natuurlijk dat een machine besturing robust genoeg zou moeten zijn om net dips e.d. goed aan te kunnen maar zolang je geen idee hebt wat het is kan een beetje experimenteren voor nieuwe inzichten zorgen.
Plaats reactie