Naaimachine ombouwen tot freesmachine

Alle in grote lijnen opgebouwde aluminium, stalen en houten cnc-machine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

analoogdick
Berichten: 41
Lid geworden op: 21 dec 2012 15:05

Naaimachine ombouwen tot freesmachine

Bericht door analoogdick »

Brother naaimachine ombouwen tot kleine freesmachine. Ik werk namenlijk met polycarbonaat, delrin enz. De grootste afmeting die ik ga frezen zijn kubussen van ongeveer 25 mm. Naaimachine heb ik gekregen, motor heb ik gebruikt voor mijn horlogemakers draaibankje en dat functioneerd goed. Voorts heb ik nog wat oud "nieuw materiaal" liggen. Daar moet het in eerste instantie van gemaakt kunnen worden. Voor sommige forumleden is geen prijs te hoog, maar voor mij is de kunst om de prijs zo laag mogelijk te houden. Hoe vreemd het ook mag klinken dit ontwerp is voor mij een "bijproduct". Volgende keer probeer ik enkele foto's te plaatsen. Tot nu toe is het mij niet gelukt.

ENKELKLIK op de foto en er volgen er meer.


Afbeelding
Laatst gewijzigd door analoogdick op 05 sep 2013 12:40, 7 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13464
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Naaimachine ombouwen tot freesmachine

Bericht door Arie Kabaalstra »

Hmm dit kan wel intressant worden.. .

het geval wil dat ik onlangs ook de motor van "moeders oude Pfaff" heb geconfisqueerd.. om er een horlogemakers bankje van te maken..
analoogdick
Berichten: 41
Lid geworden op: 21 dec 2012 15:05

Re: Naaimachine ombouwen tot freesmachine

Bericht door analoogdick »

Heb ik dan ook nog een medestrijder op het gebied van "KLEIN" spul. Arie het geheel staat op een granieten plaat en de Brother himself is van giet-ijzer.
Vraagje: weet jij hoe ik foto's kan plaatsen.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13464
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Naaimachine ombouwen tot freesmachine

Bericht door Arie Kabaalstra »

Foto's plaats je door de URL van het plaatje tussen IMG tags te zetten..

Code: Selecteer alles

[img]URL van je plaatje[/img]
als je vanuit je album de Afbeeldingslocatie kopieert, en dan de IMG knop boven het reactievenstertje gebruikt, dan kun je de URL zo tussen de IMG tags plakken, de cursor staat er meteen tussen.. dus IMG klikken.. Ctrl-V en klaar.. :)

of ik in het kleine spul zit?.. mijn freesbankje heeft een werkbereik van 280x140x170 mm... en ik maak hoofdzakelijk modelbouw delen en horloge onderdelen. :)
analoogdick
Berichten: 41
Lid geworden op: 21 dec 2012 15:05

Re: Naaimachine ombouwen tot freesmachine

Bericht door analoogdick »

Arie, vandaag wordt het niks meer, het het plaatsen van foto's. Ik zal het zo vlug als mogelijk proberen.
analoogdick
Berichten: 41
Lid geworden op: 21 dec 2012 15:05

Re: Naaimachine ombouwen tot freesmachine

Bericht door analoogdick »

dit was een poging om een foto te plaatsen
Laatst gewijzigd door analoogdick op 05 sep 2013 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12034
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Naaimachine ombouwen tot freesmachine

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Arie Kabaalstra schreef:Foto's plaats je door de URL van het plaatje tussen IMG tags te zetten..

Code: Selecteer alles

[img]URL van je plaatje[/img]
als je vanuit je album de Afbeeldingslocatie kopieert, en dan de IMG knop boven het reactievenstertje gebruikt, dan kun je de URL zo tussen de IMG tags plakken, de cursor staat er meteen tussen.. dus IMG klikken.. Ctrl-V en klaar.. :)
Moet ie eerst weten hoe je een afbeelding upload naar (je) fotogalerij, en ik moet toegeven, elke keer als ik dat moet doen loop ik ook te tobben.
Probeer: Gebruikerspaneel : Galerij : Beheer persoonlijk album : Upload Afbeelding : Bestand Kiezen ( niet groter dan 146kB, 1000x800pixels)
En dan kom kun je de url kopieren.
IK VERWOEDE POGINGEN GEDAAN OM AFBEELDINGEN TE PLAATSEN, TOT OP HEDEN IS MIJ DAT NIET GELUKT
En zo'n 'vraag' kan natuurlijk niemand wat mee, we weten toch niet wat er niet lukt.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
JohnnyBerg
Berichten: 244
Lid geworden op: 17 jun 2013 18:50
Locatie: Asten

Re: Naaimachine ombouwen tot freesmachine

Bericht door JohnnyBerg »

Je kunt natuurlijk ook je foto naar een publieke foto hoster uploaden.

Ik gebruik deze

Als je daar je foto neerzet, heb je gelijk de code die je hier kunt plakken.
Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.
analoogdick
Berichten: 41
Lid geworden op: 21 dec 2012 15:05

Re: Naaimachine ombouwen tot freesmachine

Bericht door analoogdick »

Oke, Johnny

Bedankt voor je reactie, ik ga het vandaag of morgen proberen.

Dick
analoogdick
Berichten: 41
Lid geworden op: 21 dec 2012 15:05

Re: Naaimachine ombouwen tot freesmachine

Bericht door analoogdick »

Ik ben nu zover dat ik enkele foto's heb kunnen plaatsen, maar ik vraag mij af of ander forumleden deze ook kunnen zien. in afwachting ; analoogdick

DE FOTO'S STAAN IN HET EERSTE VERHAAL !!
Gebruikersavatar
Damic
Berichten: 468
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:13
Locatie: Mechelen (BE)
Contacteer:

Re: Naaimachine ombouwen tot freesmachine

Bericht door Damic »

Stop met ROEPEN aub, dat is vervelend, een enkele klik is voldoende om een website te openen.

Ziet er goed uit maar heb je wel genoeg ruimte aan je spindel?
assink
Berichten: 2482
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Naaimachine ombouwen tot freesmachine

Bericht door assink »

Foto is zichtbaar, is het nou zoveel moeite om dat even te melden in plaats van klagen? :roll:
Ga gerust door met je verhaal dick, ik ben wel benieuwd wat dit word 8)
analoogdick
Berichten: 41
Lid geworden op: 21 dec 2012 15:05

Re: Naaimachine ombouwen tot freesmachine

Bericht door analoogdick »

Zoals bijna alle ontwerpen roei ik met de riemen die ik heb. Ik ben inmiddels een stukje verder, ook die foto's zal ik proberen te plaatsen. Ruimte voor de spindel wordt gecreeerd door zwaluwstaart verbinding waar op de aandrijving (lees motor) gemonteerd kan worden. Ik heb de beschikking over een "makita accutol" De motor zelf trekt bij 12 volt ongeveer 3 ampere. De vertaging van deze accutol moet worden verwijderd. Het toerental van deze gelijkkstroom motor ligt, denk ik, op 15.000 omwentelingen. En daar wil ik, bij gebrek aan beter, mee doen. Vast omlijnde plannen heb ik nog niet.

Overigens Johnny bedankt voor de tip.
analoogdick
Berichten: 41
Lid geworden op: 21 dec 2012 15:05

Re: Naaimachine ombouwen tot freesmachine

Bericht door analoogdick »

In de tussentijd niet stil gezeten. Er is een Z-as gemaakt en er is een "wafeltjesblad" gemaakt. dit moet in de toekomst een vacuumtafeltje worden. Het geheel staat nu op een grotere plaat graniet. De holle hoeken zijn de "schuld" van de granietboer. maar als je het voorniks uit de afvalbak nag halen moet je niet klagen. Voornemen is deze holle hoeken te voorzien van een bus om daar later een plexieglas afscherming aan op te hangen. (blijven de spaanders ook binnen de perken. Motoren en drivers heb ik liggen. Het geheel wordt aangestuurd met een PLANNET- USB mark I Het geheel moet op termijn gaan bewijzen wat het wel en niet aankan. (D)ick werk rustig verder.

Afbeelding
Plaats reactie