Die torsion box lijkt wel het meest ideaal.
Maar MDF werk alle kanten op (lange termijn vocht), dus absoluut nauwkeurig zal het niet zijn, maar wel veel beter dan een enkele plaat.
( een met melamine beklede MDF plaat komen scheuren in de melamine laag na een jaar of 5)
Wat ik me afvraag, wat beter zou zijn: Zo hoog mogelijke tussen ribben en niet te dik MDF plaat ? En dan de ribben, met welke afstand van elkaar ?
Maar jij hebt meer ervaring met polyester, zou ik heel dun mdf nemen, bodemplaat met ribben dat geheel bekleden met glasvezel, en daarop met aan onderzijde glasvezel beklede bovenplaat plakken. en verder de boel lekker in de polyester zetten. Zo vocht dicht mogelijk. ( maar ik heb geen ervaring met polyester en glasvezel, dus misschien niet handig

)
Ik neem aan dat het alleen om de stijheid gaat, en dat je het werkvlak toch op je machine vlakt.
Je kunt natuurlijk ook in je tafel montage moeren mee plakken, en dan nog een opoffer-werkblak er op schroeven wat je naar wens vlakt, tot het op is.
Ga je nog een stapje verder, heb je bijna een nulpunt spansysteem, kun je ook lekker vlug je opspanningen wisselen ( en dat wilde je ook nog geloof ik

)