Voorstellen en bijeenkomst

Als er verzoeken zijn om bijv, een nieuw sub-forum aan te maken of tips en ideeën. Die kunnen jullie hier kwijt.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13487
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Open CNC dag 2007

Bericht door Arie Kabaalstra »

net het eten achter de kiezen.. nadat zo'n beetje iedereen door de voordeur weg was, hebben we met een paar man nog een "afterparty" gehouden..nog even door zitten bomen over van alles en nogwat..

Volgend jaar weer?.. ( al moet ik dan wel een auto met aanhanger regelen.. :D )
Gebruikersavatar
Markus
Donateur
Berichten: 1015
Lid geworden op: 01 sep 2007 22:43
Locatie: Aduard, Groningen
Contacteer:

Re: Open CNC dag 2007

Bericht door Markus »

Ik volg dit forum al een poosje vanaf de zijlijn maar ben maar meteen lid geworden zodat ik deze fotos kon zien.

Bedankt Erik voor deze fotos, kun je me vertellen (of iemand anders op dit forum) van wie de bouwers zijn van deze 2 machines ?

269
255

Greetz,

Markus
Gebruikersavatar
Jfwiet
Berichten: 154
Lid geworden op: 18 aug 2007 12:25
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Open CNC dag 2007

Bericht door Jfwiet »

Markus schreef:Ik volg dit forum al een poosje vanaf de zijlijn maar ben maar meteen lid geworden zodat ik deze fotos kon zien.

Bedankt Erik voor deze fotos, kun je me vertellen (of iemand anders op dit forum) van wie de bouwers zijn van deze 2 machines ?

Greetz,

Markus
De laatste is denk ik van Arie :) Dat is de enige hier die altijd hamert op Kogelomloopspil en zijn runningblocks en rails van Bosch-Rexroth :)

http://www.cnczone.nl/viewtopic.php?t=5 ... le&start=0
Gebruikersavatar
Swets
Berichten: 2662
Lid geworden op: 09 feb 2007 21:49
Locatie: krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Open CNC dag 2007

Bericht door Swets »

Ook een uurtje geweest (je moet je vrouw en kind ook niet meenemen....)

Maar me broertje heeft daar in de buurt een zomerhuisje... dus we hadden het een beetje gecombineert...

en we konde het al niet zo super makkelijk vinden...(vrouw aan het kaartlezen.... bijna een echtscheiding...)

en eigenlijk had ik het niet zo groot, en druk verwacht.... Volgende keer ben ik zeker langer van partij....
http://www.arjan-swets.com (met cnc filmpjes)
Floppy
Berichten: 774
Lid geworden op: 11 apr 2007 23:40
Locatie: Zeddam

Re: Open CNC dag 2007

Bericht door Floppy »

Markus schreef: Bedankt Erik voor deze fotos, kun je me vertellen (of iemand anders op dit forum) van wie de bouwers zijn van deze 2 machines ?
De eerste is van mij.
Zie ook topic:
http://www.cnczone.nl/viewtopic.php?t=265
Vraag maar als je iets meer wilt weten.

Ben.
Gebruikersavatar
Markus
Donateur
Berichten: 1015
Lid geworden op: 01 sep 2007 22:43
Locatie: Aduard, Groningen
Contacteer:

Re: Open CNC dag 2007

Bericht door Markus »

Hoi Ben,

Ik antwoord je even prive omdat ik niet zelf een link naar mijn bedrijf wil zetten in een post

Greezt,

Markus
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13487
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Open CNC dag 2007

Bericht door Arie Kabaalstra »

268

de "man en zijn machine"..

en inderdaad..
Jfwiet schreef:
De laatste is denk ik van Arie :) Dat is de enige hier die altijd hamert op Kogelomloopspil en zijn runningblocks en rails van Bosch-Rexroth :)

http://www.cnczone.nl/viewtopic.php?t=5 ... le&start=0
da's mijn Beagle1 VMC 2814

285

tja... en dat Hameren.. ach.. ik doe nu eenmaal weinig consessies aan kwaliteit.. en dus helaas ook niet aan prijs.. er stond ook een MDF machine.. van mijn budget had ie er 10 kunnen bouwen.. en.. 't ding werkte ook nog verdraaide strak..

een klein testje op mijn machine toonde wel aan wat het gevolg is van "dure spullen".. met de taster een herhalingsnauwkeurigheid van +/- 2µm, met 't klokje +/- 1 µm.. Arie hoor je niet klagen.. de pijn in de portemonnee is bijna over.. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Jfwiet
Berichten: 154
Lid geworden op: 18 aug 2007 12:25
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Open CNC dag 2007

Bericht door Jfwiet »

Arie Kabaalstra schreef: een klein testje op mijn machine toonde wel aan wat het gevolg is van "dure spullen".. met de taster een herhalingsnauwkeurigheid van +/- 2µm, met 't klokje +/- 1 µm.. Arie hoor je niet klagen.. de pijn in de portemonnee is bijna over.. :mrgreen:
Haha, bedoelde het niet verkeerd :lol: Ik vind jouw machine echt een mooi ding. Maar dat budget heb ik (nog) niet. Maar als dit zo door gaat heb ik over een aantal jaar een complete machine fabriek in de garage.

Heb al een mooie werkbank kunnen overnemen van een sport-clubgenoot, nu nog een machine voor erop.
Gebruikersavatar
Markus
Donateur
Berichten: 1015
Lid geworden op: 01 sep 2007 22:43
Locatie: Aduard, Groningen
Contacteer:

Re: Open CNC dag 2007

Bericht door Markus »

Ziet er zeer goed uit Arie,

Zoiets wil ik ook al een poos bouwen, ik heb al leuke THK geleidingen liggen en super Berger Lahr 5 fasen motoren.

Maar denk niet dat ik voorlopig aan toe kom ik moet eerst nog een paar andere machines afbouwen

Greezt,

Markus
Gebruikersavatar
boutje
Berichten: 939
Lid geworden op: 22 jan 2007 00:13
Locatie: spaarnwoude
Contacteer:

Re: Open CNC dag 2007

Bericht door boutje »

Markus schreef:Ziet er zeer goed uit Arie,

Zoiets wil ik ook al een poos bouwen, ik heb al leuke THK geleidingen liggen en super Berger Lahr 5 fasen motoren.

Maar denk niet dat ik voorlopig aan toe kom ik moet eerst nog een paar andere machines afbouwen

Greezt,

Markus
Met thk geleidingen en 5 fase motoren krijg je echt een super machine volgens mij.
En er niet aan toe komen is volgens mij een probleem van een heleboel mensen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
create
Berichten: 1922
Lid geworden op: 11 jan 2007 00:15
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: Open CNC dag 2007

Bericht door create »

Het was weer een geslaagde dag, lekker druk en gezellig. Zelfs nog een paar t-shirts verkocht voor het forum :lol: (ik heb er nog meer hoor). Bas en Lex bedankt voor de goeie zorgen. Volgend jaar gaan we weer wat doen hoe of wat moeten we nog kijken.

gr Create
Gebruikersavatar
Bas
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 mar 2007 05:04
Locatie: Maarssenbroek
Contacteer:

Re: Open CNC dag 2007

Bericht door Bas »

create schreef:Bas en Lex bedankt voor de goeie zorgen. Volgend jaar gaan we weer wat doen hoe of wat moeten we nog kijken.
We hebben het met heel veel plezier gedaan.
Het is voor herhaling vatbaar gezien de enorme belangstelling.

Ik wil meteen van degelegenheid gebruikmaken iedereen te bedanken
die de moeite heeft genomen zijn machine mee te nemen.
Jullie bijdrage heeft het mogelijk gemaakt van deze dag een succes te maken.

Bas.

PS: Als je naar onze HCC!Robotica website gaat,
http://www.robotica.hccnet.nl/tabs/them ... /index.htm
kan je de gemaakte foto's (als thumbernail) zien.
Plaats reactie