TurboCAD

Vragen die je boven niet kwijt kunt, kan je hier stellen.

Moderator: Moderators

diepchess
Berichten: 1430
Lid geworden op: 02 jul 2013 11:02
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

TurboCAD

Bericht door diepchess »

Beetje uitgekeken op FreeCAD. Iets als 3d printer ontwerpen in FreeCAD wil je je ergste vijand niet aandoen.

Dus door naar TurboCAD. Wat zijn de ervaringen daarmee hier?

Als ik 3d printer wil ontwerpen met 400 boutjes dus fiks wat (kleine) onderdeeltjes, komt dan de TurboCAD 'expert' versie in aanmerking? Die is 500 dollar. De pro versie is 1500. Gaat dat lukken met de 'expert' versie?
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: TurboCAD

Bericht door Ballegooijen »

Waarom geen Fusion360 ? Kun je als hobbyist gratis gebruiken.
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: TurboCAD

Bericht door serum »

Ik moet zeggen dat ik mij hetzelfde afvroeg. Fusion werkt intuitief, de CAM is erg goed en als je er een vraag over hebt, zijn er hier behoorlijk veel gebruikers.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11017
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: TurboCAD

Bericht door DaBit »

diepchess wil de data niet in de cloud hebben, dus alternatieven zullen met lokaal bestandsbeheer moeten werken.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: TurboCAD

Bericht door Ballegooijen »

In F360 kun je de bestanden toch ook naar je eigen pc downloaden?
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2424
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: TurboCAD

Bericht door hainjedaf »

F360 doet het nog steeds niet op linux :oops:
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini met OctoPrint
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Gebruikersavatar
Breaker
Donateur
Berichten: 1957
Lid geworden op: 26 mei 2015 22:43
Locatie: Nabij Antwerpen
Contacteer:

Re: TurboCAD

Bericht door Breaker »

Downloaden gebeurd dan vanuit de cloud, en als je gewetensbezwaren hebt dat de bron informatie daar staat... Wordt sowieso steeds moeilijker om er buiten te blijven.

TurboCAD heb ik niet direct mee gewerkt, wel een tijdje met ViaCAD, dat kwam heel lang geleden van dezelfde oorsprong, maar weet niet in hoeverre dat nog vergelijkbaar is. Ik vond het begin niet heel makkelijk om er 3D mee te tekenen, maar met wat vallen en opstaan ging het uiteindelijk best lekker. Als dat een alternatief is heb ik nog wel ergens een (ViaCAD Pro) licentie liggen die mogelijk nog te gebruiken is, desnoods voor een upgrade.
Geduld is een schone zaak, frezen niet...
diepchess
Berichten: 1430
Lid geworden op: 02 jul 2013 11:02
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: TurboCAD

Bericht door diepchess »

Windows of Linux is geen issue. Allemaal is ok.

Data in de cloud is echt hard uitgesloten. Da's leuk voor hobbyisten.
Mijn machines zijn hier militair geairgapped.

ViaCad zie ik te weinig voorbeelden van hoe je hele machines mee bouwt met volledige assemblies van onderdelen die op elkaar passen. Alleen simpel vierkant gedoe wat met FreeCAD ook werkt. De eerste betatester zijn met een machine met 400+ boutjes op ViaCAD is natuurlijk vragen om ellende, net zoals dat met FreeCAD is.

Alibre 2009 zou ik mee uit voeten kunnen. Kan alleen die 90 dollar versie van toen nergens vinden waar die af te halen. Neomagic valt boven mijn pricerange op dit moment. 3500 dollar ofzo voor iets wat met assemblies werken kan is wat gortig op dit moment.

Bij turbocad is de vraag ook in hoeverre de part tree noodzakelijk is als je fiks wat onderdeeltjes hebt die op elkaar passen. Zeg stuk of 200.

Dat lijkt namelijk waar je bij meeste producten direct moet doorgaan richting de pro versie en dan betaal je volle pond.

TurboCAD expert met 500 dollar lijkt me daarom wel wat. Maar kan die het aan?
Laatst gewijzigd door diepchess op 27 jun 2017 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3702
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: TurboCAD

Bericht door andrefc101 »

diepchess schreef:Windows of Linux is geen issue. Allemaal is ok.

Data in de cloud is echt hard uitgesloten. Da's leuk voor hobbyisten.
Mijn machines zijn hier militair geairgapped.
Bijzonder dat je het dan toch voor elkaar krijgt om op dit forum te komen, zo zonder netwerk verbinding. Knap stukje werk!
diepchess
Berichten: 1430
Lid geworden op: 02 jul 2013 11:02
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: TurboCAD

Bericht door diepchess »

andrefc101 schreef:
diepchess schreef:Windows of Linux is geen issue. Allemaal is ok.

Data in de cloud is echt hard uitgesloten. Da's leuk voor hobbyisten.
Mijn machines zijn hier militair geairgapped.
Bijzonder dat je het dan toch voor elkaar krijgt om op dit forum te komen, zo zonder netwerk verbinding. Knap stukje werk!
Even niet de dombo uithangen. Deze machine staat linux op en zit enkel en alleen op het net. Staan geen source codes op noch CAD software.
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3702
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: TurboCAD

Bericht door andrefc101 »

diepchess schreef:Even niet de dombo uithangen. Deze machine staat linux op en zit enkel en alleen op het net. Staan geen source codes op noch CAD software.
Oh, sorry hoor. Maar ik ben dan ook maar een hobbyist, geen profi zoals jij....
diepchess
Berichten: 1430
Lid geworden op: 02 jul 2013 11:02
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: TurboCAD

Bericht door diepchess »

andrefc101 schreef:
diepchess schreef:Even niet de dombo uithangen. Deze machine staat linux op en zit enkel en alleen op het net. Staan geen source codes op noch CAD software.
Oh, sorry hoor. Maar ik ben dan ook maar een hobbyist, geen profi zoals jij....
Heeft alleen te maken met in hoeverre je getarget wordt. Niet 1 windows machine kan hier stabiel lopen als hij op internet staat. Dat crasht dan 20 keer per dag op grond van hacks. Wat al veel oploste hier was een speciale firewall met gestripte linux kernel - maar sinds windows vista helpt dat ook niet meer omdat die zichzelf actief hackt.

Dan zit je verder ermee dat fiks wat slicers als het gaat om 3d printers dus zichzelf gedragen als FTP server. Die zetten dus een port open. Bijvoorbeeld CURA.
diepchess
Berichten: 1430
Lid geworden op: 02 jul 2013 11:02
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: TurboCAD

Bericht door diepchess »

Andre: Wat ze bij SARA doen in Amsterdam is dus heel professioneel. Daar disconnecten ze elke zoveel minuten alle internet verbindingen. Dat voorkomt hackers die de supercomputer infrastructuur bij SARA hacken kunnen.

Als je echter heel weinig geld hebt maar die hackersellende wilt reduceren dan is wat enorm helpt dus een goede firewall en vervolgens alles wat relevant is en niet online gedaan hoeft te worden dat doe je op een machine zonder enig verbinding direct noch indirect naar internet.

De prijs is dus dat files transferren stuk lastiger wordt en meer tijd kost.

Maar het is goedkope oplossing en werkt prima.
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: TurboCAD

Bericht door Ballegooijen »

Begrijp ik het nu goed: Je wilt geen bestanden in de cloud hebben staan? of hangt de machine niet aan internet?
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Plaats reactie