Hoe om te gaan met Fransen?

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5998
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Hoe om te gaan met Fransen?

Bericht door Sven »

Nee, dit gaat niet over mannen (of eventueel vrouwen) die Frans heten.

Af en toe krijg ik een bestelling van Franstalige klanten. Dat is leuk, want dat gebeurt niet vaak.

Maar zeer, zeer vaak blijft het bij bestellen. Zodra ik een verzoek tot betaling stuur hoor ik bijna altijd niks meer van ze.

Een van de problemen kan zijn dat de meeste Fransen geen raad weten met Engels. Als ik merk dat dat het geval is dan spoel ik mijn Engelse tekst even door google. Dat geeft niet het mooiste Frans maar je moet toch wat.

Ik heb wel eens gehoord dat Fransen een gevoel van schaamte hebben tav het niet spreken van Engels maar is dat echt zo?
Ik lever vervangingsonderdelen voor een van oorsprong Frans systeem en ben daar zover bekend de enige in. Misschien dat de meeste Franse klanten toch hun heil hebben gevonden in zelf maken of tweede hands?
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
skillalot
Donateur
Berichten: 3252
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Hoe om te gaan met Fransen?

Bericht door skillalot »

Misschien durven ze niet zo snel een internationale betaling te doen. Ik weet niet hoe je betaald wil hebben, misschien kun je proberen via paypal een betalingsverzoek in te dienen. Paypal is over het algemeen veilig voor kopers, aangezien je daar een geschil kan openen als er niet geleverd wordt.
Als ik iets in het buitenland koop dan betaal ik ook het liefste met paypal.
Gebruikersavatar
JohnnyBerg
Berichten: 244
Lid geworden op: 17 jun 2013 18:50
Locatie: Asten

Re: Hoe om te gaan met Fransen?

Bericht door JohnnyBerg »

Volgens mij bestaat er niet zoiets als "de Fransman". Onze ervaringen zijn zeer wisselend. Bretonnen en Bretagners zijn meestal vaak wat stugger en op zichzelf dan de andere Fransen. Aan de Cote D'Azur zijn ze dan weer heel hautin. En Parijzenaars is ook een slag apart, zij voelen zich meestal verheven boven de andere. De overblijvenden zijn dan meestal heel aardig. En er is ook een groot verschil tussen de wat meer jongeren die toch meer internationaal zijn, en de ouderen die het vaker alleen in Frankrijk zoeken.

Allemaal heel kort door de bocht, maar dat zijn de ervaringen die wij tijdens onze reizen hebben opgedaan.

Ik heb ook wel eens gekeken om in Frankrijk "wat" te doen, maar vond het destijds ook al een lastig verhaal. Als je niet in het land zit, wordt het vaal heel lastig.
Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.
assink
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Hoe om te gaan met Fransen?

Bericht door assink »

Zorgen dat je een persoon uit vlaanderen als tussenpersoon gebruiken kunt, kunnen over het algemeen zowel goed frans als nederlands.
Gebruikersavatar
boutje
Berichten: 939
Lid geworden op: 22 jan 2007 00:13
Locatie: spaarnwoude
Contacteer:

Re: Hoe om te gaan met Fransen?

Bericht door boutje »

Ik heb jouw zelfde probleem gehad met fransen en italianen.
Heb dat opgelost door dealers/wederverkopers te zoeken in die landen.
PaulBng
Berichten: 409
Lid geworden op: 02 dec 2011 18:54
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Hoe om te gaan met Fransen?

Bericht door PaulBng »

Als je op technisch vlak met fransen onderhandelt, kun je dat beter met jouw gebrekkige Frans doen dan met hun grebekkige Engels.
Ze beweren wel dat ze het snappen, maar de praktijk wijst vaak anders uit...
Dt is mijn ervaring.
Gewoon omdat ik wil weten of het kan...
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5998
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Hoe om te gaan met Fransen?

Bericht door Sven »

Tja, en soms heeft de klant ook gewoon botte pech... Computer gejat, gewoon terwijl ie aan boord lag te slapen.... Daarna kapot teruggevonden door de politie. (edit: de computer, niet de klant:)

Dan duurt het even voor je weer contact kan opnemen.
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Plaats reactie