Vraag: Welke CO2 laser 80W

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

maja158
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 nov 2011 17:35
Locatie: Balloërveld
Contacteer:

Vraag: Welke CO2 laser 80W

Bericht door maja158 »

Een tijdje geleden heb ik een klein lasertje via banggood gekocht (2500mw) om eens te experimenteren.
En ik moet zeggen, het valt me niet tegen (da's Drents voor best wel goed..).
Eigenlijk wil nu een stap verder. Graveren en snijden in plexiglas en hout.
Wat ik heb begrepen is dat een 80w laser hiervoor het meest geschikt is.
Vraag: welke kant en klare co2 laser is aan te raden voor een budget van 5000 euro?
Ik zie zelf door de bomen het bos niet meer...

Groet,
Jan
Toxiq
Berichten: 538
Lid geworden op: 05 nov 2014 22:38

Re: Vraag: Welke CO2 laser 80W

Bericht door Toxiq »

maja158 schreef: 08 dec 2017 21:47 Tjonge Jeroen, flink aan het investeren, draaibanken, cnc, straks ook een laser?
Was dat preken voor eigen parochie :lol:

Audiomanics heeft een toffe staan, ik zag daar letterlijk en figuurlijk steen verdampen :-)
Ik heb er ook één :-)
Met een hamer past alles...
maja158
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 nov 2011 17:35
Locatie: Balloërveld
Contacteer:

Re: Vraag: Welke CO2 laser 80W

Bericht door maja158 »

Volgens mij noemen ze zoiets voortschrijdend inzicht. Of zo iets... :-)

Groet,
Jan
Toxiq
Berichten: 538
Lid geworden op: 05 nov 2014 22:38

Re: Vraag: Welke CO2 laser 80W

Bericht door Toxiq »

Hahaha....
Ik heb er ook één :-)
Met een hamer past alles...
Jacala
Berichten: 284
Lid geworden op: 17 jan 2012 14:32
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vraag: Welke CO2 laser 80W

Bericht door Jacala »

Hoi!

Ik ben enkele maanden geleden in Jinan (China) geweest om nieuwe machines uit te zoeken en wat een mooie ervaring is dat!

De bedrijven met de mooiste engelse sites werken vanuit een boeren schuur en de bedrijven met een obscure slecht vertaalde site hadden mega bedrijven met productie van a tot Z in eigen huis.

Ik raad SenFeng per direct aan, afgelopen dinsdag hebben wij een lasersnijder van hun binnen gekregen en deze mag je komen bekijken. Staat in Nijmegen!

Specs:
werkbereik 1600x3100 vermogen 150 watt. Type: Laserbuis op brug gemonteerd (flatbed lasercutter)

Voor CNC frees machines: Quick CNC.

Ik beantwoord vragen graag en je bent welkom om te komen kijken.
Maak mij blij en abonneer/subscribe je op mijn "kersverse" youtube kanaal: https://www.youtube.com/user/ontwerpopmaatpuntcom
maja158
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 nov 2011 17:35
Locatie: Balloërveld
Contacteer:

Re: Vraag: Welke CO2 laser 80W

Bericht door maja158 »

Dank voor je reactie. Heb op de website gekeken en ze hebben veel in de aanbieding.
Zie echter helaas geen prijzen staan.
Maar wat een groot bereik heb je! Bedrijfsmatig neem ik aan?

Groet,
Jan
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Vraag: Welke CO2 laser 80W

Bericht door audiomanics »

Is inderdaad een joekel! 150W is ideaal om te snijden (misschien zelfs dun RVS?), maar voor gedetailleerd graveren is wat minder wel prettig.
Zelf heb ik een 60W laser ontworpen en gebouwd. Daar zijn er ondertussen 4 van, die ik weet.. misschien is hij nog wel meer nagebouwd.
Maar kijk ook even bij onze medeforumer Peter Zijlstra (Trabiss international. uit Anna Paulowna) Die laat ook hele mooie en goede lasers bouwen (in Europa) met het inzicht van een zelfbouwer..
Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Jacala
Berichten: 284
Lid geworden op: 17 jan 2012 14:32
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vraag: Welke CO2 laser 80W

Bericht door Jacala »

Hoi! Dat is idd bedrijfsmatig. We hebben een 80 watt laser van nice-cut die nu 2 jaar probleemloos draait. We hadden aanvragen voor groter werk en hebben daarom dit gekocht. Ik ben een enorme fan van de juiste chinese fabrikanten. Ze maken enorm mooie machines voor een no nonsense prijs. Verwacht geen 3 dagen training of cursus. Daar betaal je ook niet voor.

Ik heb nu 8 machines uit china gehaald en allemaal volgens verwachting.
Maak mij blij en abonneer/subscribe je op mijn "kersverse" youtube kanaal: https://www.youtube.com/user/ontwerpopmaatpuntcom
willy wonka
Berichten: 1071
Lid geworden op: 03 jan 2013 18:20

Re: Vraag: Welke CO2 laser 80W

Bericht door willy wonka »

Toevallig ervaring met het laser graveren op geanodiseerd Aluminium?
maja158
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 nov 2011 17:35
Locatie: Balloërveld
Contacteer:

Re: Vraag: Welke CO2 laser 80W

Bericht door maja158 »

audiomanics schreef: 20 jan 2018 22:49Maar kijk ook even bij onze medeforumer Peter Zijlstra (Trabiss international. uit Anna Paulowna)
Ook hier heb ik gekeken. Mooie machines maar met een vanaf prijs van 7000 euro gaat hem dat echt niet worden...
Jacala
Berichten: 284
Lid geworden op: 17 jan 2012 14:32
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vraag: Welke CO2 laser 80W

Bericht door Jacala »

geanodiseerd Aluminium is geen probleem, net zoals gepoedercoat staal. Je lasert gewoon de coating weg.

We hebben dit wel gedaan op aluminium drinkbekers etc.
Maak mij blij en abonneer/subscribe je op mijn "kersverse" youtube kanaal: https://www.youtube.com/user/ontwerpopmaatpuntcom
maja158
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 nov 2011 17:35
Locatie: Balloërveld
Contacteer:

Re: Vraag: Welke CO2 laser 80W

Bericht door maja158 »

Moet zeggen dat deze machine mij wel aanspreekt ...
https://www.senfenglaser.com/Products/c ... F1390.html
Ga eens informeren wat er allemaal bijzit (afzuiging, waterkoeler etc) en wat dit moet kosten.

De SF1390 i heeft wel een vreemd werkoppervlak; 1250 x 860
Jacala
Berichten: 284
Lid geworden op: 17 jan 2012 14:32
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vraag: Welke CO2 laser 80W

Bericht door Jacala »

Hoi!

Ik heb Eric Gao even een appje gestuurd met je vraag. Hij is ons contact persoon. Over het algemeen reageren ze snel, wellicht zelfs op zondag.

Mocht ik een reactie krijgen dan koppel ik het wel terug. Ik heb de prijs opgevraagd voor een complete 1390 80 watt machine.

Ergens rond de 4000 euro zou mij niet verbazen.

Maar stel je wel in op Chinese werkwijze. Geen handleiding, geen bedradingsschema etc.

Gewoon een machine die jaren lang kan werken, ze gaan er van uit dat je zelf kennis van zaken hebt of de moeite wilt nemen die te krijgen.

De taalbarrière kan voor leuke misverstanden zorgen. Transport zou ik zeker FOB doen, wij laten het transport altijd door XPO logistics regelen.
Maak mij blij en abonneer/subscribe je op mijn "kersverse" youtube kanaal: https://www.youtube.com/user/ontwerpopmaatpuntcom
Jacala
Berichten: 284
Lid geworden op: 17 jan 2012 14:32
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vraag: Welke CO2 laser 80W

Bericht door Jacala »

Dat was snel:

3000 dollar per stuk voor 1 machine met koeling en honeycomb bed (zelf zou ik voor een messenblad gaan ivm rookaanslag met wellicht een losse honeycomb).

Transport komt er nog bij (500 euro?) en dan natuurlijk nog BTW (21%) en inklaringskosten (4.5% van de totale prijs: machine + transport).
Maak mij blij en abonneer/subscribe je op mijn "kersverse" youtube kanaal: https://www.youtube.com/user/ontwerpopmaatpuntcom
Plaats reactie