Dumet Watches, startup!

Op verzoek kan iedereen die iets wil laten zien dat te maken heeft met alles wat met cnc-techniek te maken heeft .
Maar!!!: foto's mogen maximaal 640 x 480 zijn. Zo komen de foto`s er goed op en raakt de surfer niet gauw vol.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door Arie Kabaalstra »

kevertje schreef:Heel erg fraai Arie, erg mooi.

((een lichte hint naar de IWC Ingenieur van een aantal jaar geleden?))

Klopt.. een snuifje IWC Ingenieur, en een Toefje Audemars Piguet Royal Oak, maar dan overgoten met een stevig "Dumet" sausje.. :lol:
Gebruikersavatar
buitermark
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 jun 2007 20:46
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door buitermark »

Arie Kabaalstra schreef:Afbeelding

even alles los op elkaar gelegd..

Ben absoluut geen horlogeman, maar ik meen toch onder de 12 uur een echte 'easteregg' te zien...

Doet me heel erg aan dit symbooltje denken....Afbeelding of dit 'duivelse' variantje...Afbeelding
;-) :lol: :lol: :lol:
willy wonka
Berichten: 1071
Lid geworden op: 03 jan 2013 18:20

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door willy wonka »

Mooi werk!
Ik ben wel benieuwd hoe je de schuine overgang freest (van vlak naar schuin). Neem niet aan dat je een afbraamfreesje hiervoor gebruikt?
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2130
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door spinningwheels »

Heb je wel eens gedacht aan een hufter proof horloge?
Een ding wat niet gelijk matglas word van wat las spetters, of stuk gaat van flink stoten. IP 68
Ik heb nu al 15 jaar een camel crono pro en die voldoet er aardig aan moet ik zeggen, ding is al zo versleten dat op de deksel al niets meer te lezen is. maar glas is nog zo glad als nieuw.
Doe dat ding zo ongeveer om de drie jaar 1 keer af om een nieuwe batterij in te laten zetten .
In theorie kan ik praktisch alles
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door audiomanics »

Het gebruikte saffierglas is redelijk hufterproof.. Het aantal keren dat ik tegen een amsterdammertje of een muur aangetikt heb of zelfs enige meters asfalt geschraapt heb zijn niet meer op 1 hand te tellen en toch zie je de beschadigingen alleen onder een sterk vergrootglas. Nu is er wel verschil in kwaliteiten saffierglas, maar ik heb begrepen dat de Dumet Watches minstens dezelfde kwaliteit saffier glas gebruiken als mijn horloge..

Voor het (elektrisch)lassen gebruik je toch waarschijnlijk lange mouwen en handschoenen en anders heb je zo een voorzetglaasje gemaakt, dat je kan vervangen als het ondoorzichtig geworden is.. Al zou je het er op lijmen.. Daar wordt saffierglas absoluut niet zenuwachtig van als je het er weer af wil krabben met een stanleymes..

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
John Sellis
Donateur
Berichten: 499
Lid geworden op: 10 mar 2014 13:09
Locatie: genemuiden

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door John Sellis »

Arie heb je telefoon nummer voor mij. Wil er misschien ook wel 1 kopen. Prijzen lijken mij redelijk voor een startup. Ga zo door!!!!!
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door Arie Kabaalstra »

willy wonka schreef:Mooi werk!
Ik ben wel benieuwd hoe je de schuine overgang freest (van vlak naar schuin). Neem niet aan dat je een afbraamfreesje hiervoor gebruikt?
Dat doe ik op verschillende manieren.. de schuine kanten aan onder- en bovenkant, frees ik gewoon in Y-Z richting, en dan opschuiven in de X richting. algoritme voor zo'n progje spuug ik zo uit..
de schuine kant tussen de "pootjes" waar het bandje moet komen, die frees ik gewoon vlak uit.. door de kast op de machine onder een hoek te zetten..

Hoe ik dat doe??.. nou

Afbeelding

zo dus... ik heb een "Cradle" gemaakt op de 4de as.. zodat ik de kast eenvoudig kan roteren..
dit geeft mogelijheden voor de toekomst, voor het bewerken van de schuine kanten.. als ik de Kast schuin kan zetten.. is het gewoon en kwestie van vlak frezen.....

Momenteel beginnen zich in mijn hoofd ook meer en meer plannen te vormen om een 5-assige machine te gaan ontwerpen, er zitten hier wat machinefabriekjes die 't een en ander wel kunnen frezen voor me.. dus als ik het zo ontwerp dat het freeswerk eenvoudig blijft, en de nauwkeurigheid er later in geslepen kan worden.. dan zit ik goed.

Kevin Damen heeft tegenwoordig ook heel zuivere Rotatie-units, die een stuk stabieler zijn dan de V30 kast die ik nu heb, die overigens op zich prima voldoet.. met een V30 of V40 Haakse reductor kun je een prima 4de as maken.. ik heb deze unit tenslotte al gebruikt voor in totaal nu zo'n 160 horlogekasten..
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door Arie Kabaalstra »

spinningwheels schreef:Heb je wel eens gedacht aan een hufter proof horloge?
Een ding wat niet gelijk matglas word van wat las spetters, of stuk gaat van flink stoten. IP 68
Ik heb nu al 15 jaar een camel crono pro en die voldoet er aardig aan moet ik zeggen, ding is al zo versleten dat op de deksel al niets meer te lezen is. maar glas is nog zo glad als nieuw.
Doe dat ding zo ongeveer om de drie jaar 1 keer af om een nieuwe batterij in te laten zetten .
hoe "hufterproof" wil je't hebben?.. ik zou een ontwerp kunnen maken met een extra dik glas, een dikwandige kast, verzonken kroon en een dikker achterdeksel.. als je dat horloge tegen een muur zou stoten.. dan is't jammer.. van de muur..
:lol:
Tonybryden
Berichten: 909
Lid geworden op: 29 mei 2015 15:44
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door Tonybryden »

Mooi arie.
Ik vind het prachtig om zelf een horloge te maken, niet dat ik dat kan hoor,.
Maar ik ga het toch ooit eens proberen.
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door kawarider »

Arie, waterdicht vergeet je.....
skillalot
Donateur
Berichten: 3251
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door skillalot »

John Sellis schreef:Arie heb je telefoon nummer voor mij. Wil er misschien ook wel 1 kopen. Prijzen lijken mij redelijk voor een startup. Ga zo door!!!!!
Misschien kun je Arie beter een titanium telefoonhoesje voor je laten frezen, een die wel onder de kantbank kan :lol:
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11017
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door DaBit »

Zou voor mij ook wel wat zijn :lol:
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3702
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door andrefc101 »

DaBit schreef:Zou voor mij ook wel wat zijn :lol:
Ach..... maar jij kunt hem printen straks uit Ti22 ;-)
John Sellis
Donateur
Berichten: 499
Lid geworden op: 10 mar 2014 13:09
Locatie: genemuiden

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door John Sellis »

skillalot schreef:
John Sellis schreef:Arie heb je telefoon nummer voor mij. Wil er misschien ook wel 1 kopen. Prijzen lijken mij redelijk voor een startup. Ga zo door!!!!!
Misschien kun je Arie beter een titanium telefoonhoesje voor je laten frezen, een die wel onder de kantbank kan :lol:
:lol: :lol: zou idd beter zijn. Maar heb nu nieuwe cat en die doe ik niet onder de kantbank! maar ik vind dit echt een leuke startup! Ik hoop dat ik er 1 kan en mag kopen. Meeste rolex en breitling zit goud enzo op en dat vind ik niet mooi beetje kampie (niet verkeert bedoelt). Maar titanium is gewoon machtig mooi. Hopelijk kunnen we over een paar jaar zeggen van dat het een succes is.

Vind dit leuke ontwikkelingen dat mensen van hobby gewoon een bestaan op (proberen) te bouwen. Als ik daar bij kan helpen in wat voor vorm dan ook ga ik dat zeker proberen. In het begin is het heel hard werken voor weinig maar vaak betaald het zich later ruimschoots uit!
Plaats reactie