Dumet Watches, startup!

Op verzoek kan iedereen die iets wil laten zien dat te maken heeft met alles wat met cnc-techniek te maken heeft .
Maar!!!: foto's mogen maximaal 640 x 480 zijn. Zo komen de foto`s er goed op en raakt de surfer niet gauw vol.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
EyEleSS
Berichten: 193
Lid geworden op: 06 feb 2010 16:33
Locatie: Ellewoutsdijk

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door EyEleSS »

Dat er genoeg gevraagd worden is een feit..En met een skillset als die van Arie zeker.. Maar ze willen dat skillset in een persoon van 18 jaar die tegen het minimum loon komt doen wat Arie kan..En da ga nie lukt nie..
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13370
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door Arie Kabaalstra »

twentetwente schreef:Euhm Arie er worden toch zat cnc frezers/draaiers gevraagd?
als ik de Nationale vacaturebank, Jobrapido, en Indeed mag geloven wel.. maar.. ga je dan bellen dan blijkt het eens te meer te gaan om een functie "ter inschrijving".. uitzuigburo's beloven gouden bergen, maar doen geen flikker..

zal ik eens zeggen hoe ik er echt over denk?.. met het risico dat ik zeker niet meer aan de bak kom.. want werkgevers lezen hier ook mee heb ik gemerkt..

"ze krijgen de tering maar.. niet goedschiks, dan maar kwaadschiks.. ik ga nu gewoon alles in het werk stellen om mijn eigen bedrijf op poten te zetten.. 'k heb de skills to pay my bills, en ik zit eigenlijk niet meer te wachten op een functie als "loonslaaf" bij een bedrijf.. want de meeste werkgevers gaan jou wel even vertellen hoe je je werk moet doen.. nou.. dan heb ik nieuws voor je.. dat bepaal ik zelf wel.. als je tips hebt.. dan hoor ik ze graag.. maar ga me niet vertellen hoe ik mijn werk moet doen.. ik zit al 25 jaar in dit vak.. kans is derhalve groot dat ik meer ervaring heb dan een werkgever.. "

Dus.. als een werkgever hier meeleest.. en hij heeft een vacature voor me in een straal van 35Km rond Bakhuizen.. dan weet ie me nu te vinden.. ga me dus niet voor de voeten lopen, vertel me wat je nodig hebt, en ik maak dat het in orde komt.. lees dit topic even door.. dan hoef ik ook mijn CV niet meer op te sturen.. :)

Mocht het me niet lukken.. dan rest me slechts me in mijn lot te schikken..maar eer het zo ver is.. zal er al veel water naar de zee gevloeid zijn..

Hoe dan ook..

Afbeelding

er moeten ook nog kronen gemaakt worden.. anders kun je het horloge niet opwinden of gelijk zetten..
Eerst gaastjes geboord in een plaatje titanium,

Afbeelding

Daarna uitgekamerd tot 3.9 mm, en die maat gemeten met een kalibertje..

Afbeelding

Terwijl ik zat te eten, was de machine bezig met het uitfrezen van de kroontjes..

Afbeelding

Zodat we na het eten een handje vol kroontjes uit de machine konden halen..

Afbeelding

Waarna ik een lakstiftje gedraaid heb, om de kronen op te lakken.. op de stift, een op maat gedraaide kroon, op de leunspaan een ruwe kroon..

Morgen kartels frezen.. :)
pa3gmi
Berichten: 250
Lid geworden op: 10 jun 2013 08:34
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door pa3gmi »

Hoe schroef je die vast aan de opwindstift Arie? De kroon die ik ken heeft in het midden van het kamertje nog een pijpje staan waar de schroefdraad in zit. Of is het kapje dermate dik dat daar nog schroefdraad in getapt kan worden.
En het "O" ringetje ?
Groeten en succes,

Rien.
Laatst gewijzigd door pa3gmi op 21 mei 2017 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door audiomanics »

Is trouwens voor het eerst dat ik je een stukje materiaal op een plankje hout heb zien schroeven.. Aan het plankje te zien gebeurt het wel vaker.. ;-)

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13370
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door Arie Kabaalstra »

die kronen, dat zijn eigenlijk "Kapjes" ik neem gewoon een generiek kroontje, daar draai ik de ribbeltjes af, en de achterkant vlak ik.. zodat ie 2.1 mm hoog is, en 3.92 in diameter.. en dan pers ik em gewoon in 't titanium Kapje..

Omdat ik nog niet de spullen in huis heb om de buisjes met schroefdraad te maken (0.8 mm), doe ik het nog even zo..
bij een kroon zo uit de shop.. daar zit inderdaad een buisje in, met een flensje aan het eind.. dat flensje wordt in de kroon geperst, dan zit er nog een zitting in waar een O-ring ingaat, en dan nog een zitting waar een ringetje in geperst wordt, om alles binnen te houden..
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13370
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door Arie Kabaalstra »

Productief dagje.. een dikke 70 onderdelen gemaakt vandaag.. hier liggen ze..


Afbeelding

klemplaatjes om het uurwerk in de kast vast te zetten.0.3 mm dik

Afbeelding

en de Indexen voor op de wijzerplaat..2x3 en 1.5 x 3 mm,totaal 0.8 hoog
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13370
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door Arie Kabaalstra »

Nog meer klein spul.. dit is niet met de CNC gedaan.. maar uit het handje op de leunspaan.. op de Boley

Afbeelding

#ellebogenstroom.. :)
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door kawarider »

Bizar. Je had al veel eerder voor jezelf moeten beginnen!
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13370
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door Arie Kabaalstra »

Ja, maar dan moet je wel de machines en de munten hebben.. machines heb ik.. nu de munten nog.. dat wil ik met een crowdfunding gaan doen..
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door kawarider »

Ja, heb het gevolgd. Crowdfunding doe ik ook wel eens wat mee. Wie weet.Komt wel goed met zo'n skills. Niet te druk maken en zorgen dat je geen financiele bagage hebt, dan kan t niet mis gaan.
Leeuwinga
Berichten: 2977
Lid geworden op: 29 apr 2007 15:00
Locatie: Roden
Contacteer:

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door Leeuwinga »

Ik persoonlijk zou geld van een bank lenen.
De rente is erg laag . Dus goed doordacht en reëel business plan schrijven .
Cees
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13370
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door Arie Kabaalstra »

da's een optie die ik op zich wel overweeg.. maar als starter krijg je momenteel gewoon nul op het rekest..

bij een crowdfunding hoef je niets te lenen.. je zorgt er gewoon voor dat je prijs per product dusdanig is, dat je het niet alleen daarvoor kan maken, maar dat je tegelijkertijd ook in je levensonderhoud kan voorzien, en een reserve opbouwt voor daarna.. er moet tenslotte nog een vervolg komen.. nieuwe modellen, en machines..

'k zit met mijn product echt in een "niche" en dat moet ik zien uit te buiten.. 'k ken eigenlijk maar een andere horlogefabrikant die zijn eigen kasten maakt..

iemand raadde me ooit af om mijn eigen wijzerplaten te willen maken.. omdat ik dan in een tampondrukmachine moest investeren.. nou.. die heb ik inmiddels.. en daar kun je meer mee dan alleen wijzerplaten bedrukken..
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door kawarider »

Tampons bedrukken? Een andere niche? Vertel. Of wil ik t niet weten?
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11014
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door DaBit »

Zeker Heinz als klant :lol:
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Plaats reactie