Manual voor frekwentie regelaar gezocht

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Nico_J
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jul 2012 21:08
Contacteer:

Manual voor frekwentie regelaar gezocht

Bericht door Nico_J »

Hallo allemaal,
Ben nieuw hier end dus neem het me niet kwalijk als ik als noob vragen stel die elders al beantwoord zijn. Natuurlijk heb ik het forum doorzocht maar niets kunnen vinden.

Sinds vorig jaar heb ik een Chinese portaal frees geïmporteerd en in gebruik. Wellicht heb ik een verkeerde firma gekozen want support werkt alleen over e-mail en is net als hun kwaliteitscontrole bedroevend. Heb zelf de nodige correcties en verbeteringen moeten aanbrengen, maar uiteindelijk werkt de machine goed.

Echter heb ik een vraag m.b.t. het aansturen van de Spindle. De machine is geleverd met een NCSTUDIO interface card. Er lopen 3 signaal draden van de interface naar de inverter (frekwentie regelaar) waarmee het mogelijk is om 3 snelheden in te stellen. De snelheden worden middels parameters op de inverter vooringesteld.

Helaas heeft de fabrikant geen documentatie van de inverter bijgevoegd en heb ik me zowat suf gegoogeld naar een manual maar zonder succes. Het gaat om een Chinees fabrikaat van het merk BEST met type aanduiding FC300-2.2G-12 (voor 230V 2,2kW spindle) op dit moment geeft het apparaat niet meer dan 250 Hz (15000 rpm) terwijl de spindle op 24000 moet kunnen draaien (400 Hz).
Zijn er hier mensen die mij aan een manual van deze inverter kunnen helpen?
b.v.d.
Nico
diode
Berichten: 657
Lid geworden op: 23 aug 2008 17:04
Contacteer:

Re: Manual voor frekwentie regelaar gezocht

Bericht door diode »

Geef eens een foto van die drive. Meestal worden dergelijke drives onder vele namen verkocht.
Nico_J
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jul 2012 21:08
Contacteer:

Re: Manual voor frekwentie regelaar gezocht

Bericht door Nico_J »

Bij deze de foto

7173
roger de poger

Re: Manual voor frekwentie regelaar gezocht

Bericht door roger de poger »

ik denk te weten welke dit is. straks meer, eerst kind opknopen ;)
Desmond

Re: Manual voor frekwentie regelaar gezocht

Bericht door Desmond »

0
Laatst gewijzigd door Desmond op 26 mei 2013 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
AnkoD
Berichten: 502
Lid geworden op: 03 apr 2012 20:43
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Manual voor frekwentie regelaar gezocht

Bericht door AnkoD »

aan de knopjes te zien gewoon zoon Huangyang ding in andere behuizing.... :lol: kijk eens in die manuals welke pd setting de max freq is.. miss komt dat overeen met deze en ben je er,..
roger de poger

Re: Manual voor frekwentie regelaar gezocht

Bericht door roger de poger »

AnkoD schreef:aan de knopjes te zien gewoon zoon Huangyang ding in andere behuizing.... :lol: kijk eens in die manuals welke pd setting de max freq is.. miss komt dat overeen met deze en ben je er,..
Mee eens. Ander doosje, zelfde inhoud.
Echter, had ie maar een manual... da's nu 't hele probleem.
Kijk hier es naar:
http://www.cnczone.com/forums/diy_cnc_r ... _here.html
Kees Moret

Re: Manual voor frekwentie regelaar gezocht

Bericht door Kees Moret »

Nico_J schreef:Hallo allemaal,
Ben nieuw hier end dus neem het me niet kwalijk als ik als noob vragen stel die elders al beantwoord zijn. Natuurlijk heb ik het forum doorzocht maar niets kunnen vinden.
Nico
Hier is hij..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Nico_J
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jul 2012 21:08
Contacteer:

Re: Manual voor frekwentie regelaar gezocht

Bericht door Nico_J »

Bedankt allemaal,
Vanavond even vergelijken of het om dezelfde electronica gaat.
Nico_J
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jul 2012 21:08
Contacteer:

Re: Manual voor frekwentie regelaar gezocht

Bericht door Nico_J »

Hallo allemaal,
zojuist even de handleiding vergeleken met het apparaat. Helaas vind ik nogal wat afwijkingen.
De handleiding beschrijft parameters met naam PD000 - PD183 het apparaat laat parameters zien als P000 enz.
daarnaast komen de parameters niet overeen voorbeeld: PD008, PD009, PD010 en PD011 zijn geldige parameters in de handleiding maar bestaan niet in mijn inverter. Voor de andere parameters bv PD026 moet een 0 of 1 staan maar ik lees 5.0 uit
Ook ziet het aansluit blok er anders uit en bij nadere beschouwing van het frontpaneel heb ik meer knoppen en minder led indicators. Het type plaatje laat een frekwentie bereik tot 1000 Hz zien.

Om toe te lichten hier enkele fotos van de geopende regelaar.
Iemand die het herkent misschien?

7177
typeplaatje


7176

7175
roger de poger

Re: Manual voor frekwentie regelaar gezocht

Bericht door roger de poger »

http://www.aliexpress.com/item-img/NEW- ... 46197.html

http://www.aliexpress.com/store/product ... 51283.html

Lijkt mij dat je ergens aan een manual moet kunnen komen als je de handelaar mailt. Het ding gaat dus ook onder de merknaam YMD in plaats van BEST...

Schrijf es alle parameterwaarden op (als je er echt niet uitkomt). Vaak zit er wel een systeem in...
Plaats reactie