Ik heb een freesbank en er zitten nu koppen bij/in met een SK40 opnamen.
Kan ik nu ook koppen erin zetten van de BT40 of de NT40 serie?
Ik weet het niet en kom er niet aan uit, ik wil namelijk een kotterkop bestellen in England maar de SK40 hebben ze niet wel de BT40.
Maak een foto van de opname die je wilt ( hebt )en stuur die per email naar je leverancier in UK
en zet daar bij dat je een kotter kop wilt hebben met die opname voor een steilkonus 40
misschien dat je er zo samen uitkomt
grt
Bert
Nou heb ik 2 houders van NT40 ik heb hiervoor geen trekstang en wil deze maken, met een spoedmeter heb ik de draad binnenin gemeten en natuurlijk is dit lastig omdat je het vrij slecht kunt zien.
Ik kom uit op M16x2,5 deze draad heb ik gesneden op de draaibank echter klopt het niet, ik denk dat het net een iets andere draadsoort is.
Weet iemand welke draadsoort er in NT40 houders zit voor de trekstang??
Heb je die kotterkop bij Chronos of RDG in de UK bestelt? Dan zit je mogelijk met een niet metrisch draad. Heb ik in het verleden bij hen ook meegemaakt voor NT30.
Hierop gebaseerd zou het dus kunnen, engels draad
bv. 5/8"- 15.875mm- in BSW -1`1 gangen per 1"= spoed van 2.31
(BSF 14 gangen per 1" = spoed van 1.81)
Draad heeft een hoek van 55 grd.
Zou dat zo zijn, moet je een aparte aantrekstang maken
Of de tool gewoon verkopen en een metrische kopen.
Het gaat niet om een kotterkop in dit geval maar om een spantanghouder kop, ik heb de houder besteld via internet en hij is verzonden vanuit hong kong.
Het zou inderdaad UNC draad kunnen zijn namelijk 5/8UNC 11 gangen per duim dat is ongeveer 2.3mm deze heeft ook een topkoek van 60gr.
Het is gelukt, ik heb een nieuwe spindel gesneden op de draaibank (vol norton kast)
11 gangen per duim tophoek 60gr.
Dus de draad binnenin is 5/8UNC 11 gangen per duim.
Gefeliciteerd Joost!
is altijd weer leuk als je je grenzen weer wat verlegd
het is gewoon een kunstje wat je met aandacht moet doen
De volgende keer lig je er niet wakker meer van
En doe je alles automatisch in de juiste volgorde
maar dan heb je je werkstuk niet vast genoeg gezet in de 3 klauw
ervarings deskundige
Bert