Estlcam Nano/Mega stuurkaart

Moderator: Moderators

Plaats reactie
benovitch
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 jun 2017 20:21
Contacteer:

Estlcam Nano/Mega stuurkaart

Bericht door benovitch »

Sinds vorig jaar heb ik mijn eigen aangepast Kim Ultra machine gebouwd. Vorige maand heb ik dan een handbediening gefreesd om de machine te bedienen, echter deze was enkel aan te sluiten als er een Arduino Mega gebruikt wordt. Dus hiervoor maar een breakout board voor gemaakt waar de handbediening kon worden aangesloten. Alleen de originele Mega 2560 vond ik wat groot om alles in te kunnen bouwen in mijn stuurkast. Dus heb ik hiervoor de mini versie van gebruikt https://www.ebay.com/itm/New-Small-Medu ... 2593120251.
De kaart heeft 10 ingangen om sensors, eindschakelaars etc aan te sluiten. 8 uitgangen om allerhande zaken aan of uit te schakelen. Een 0-5v of 0-10V uitgang om de vfd te sturen als ook een aansluiting om de richting van de spindel te sturen (VOR). Ook zijn er 6 analoge aansluitingen waarmee onder andere de Feed en Spindlespeed kunnen aangepast worden doormiddel van een potentiometer. Dit alles is configureerbaar met de software van Estlcam.
Omdat niet iedereen de behoefte heeft aan een Mega versie is er op de kaart ook een voorziening om een Nano op aan te sluiten.
Voor meer info hierover kan je me altijd contacteren.

16512
16513
16515
16514
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Estlcam Nano/Mega stuurkaart

Bericht door serum »

Mooi project! Punten voor de uitvoering!
benovitch
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 jun 2017 20:21
Contacteer:

Re: Estlcam Nano/Mega stuurkaart

Bericht door benovitch »

Voor wie geïnteresseerd is in zo’n kaart ik heb er nog één kant en klaar liggen met mini Arduino Mega. Daarna hebik nog 2 naakte pcb’s liggen die ook kunnen bestukt worden. Voor info en prijzen PM.
16628
Plaats reactie