5 fase driver van Markus

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Markus
Donateur
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 sep 2007 22:43
Locatie: Aduard, Groningen
Contacteer:

Re: 5 fase driver van Markus

Bericht door Markus »

Das nou precies het probleem

Ik weet pas wat ze moeten kosten als ik weet hoeveel er gemaakt kunnen worden.

Als er maar een stuk of 15 gemaakt moeten worden dan wordt het printje relatief duur

Tis een eurokaart dubbelzijdig

Voor de duidelijkheid, ik heb nog helemaal geen plannen om hier een commecieel Markus Mechatronics product van te maken. Dus ik ga niet zomaar een hele berg van de prints laten maken. Ik moet weten wat de mensen hier willen en dan laat ik ietsjes meer maken, das zo'n beetje het idee.

Greezt,

Markus
Laatst gewijzigd door Markus op 20 aug 2008 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rsemotion
Berichten: 742
Lid geworden op: 02 feb 2007 20:41
Locatie: Regio Alkmaar

Re: 5 fase driver van Markus

Bericht door rsemotion »

tenzij je de andere firmware kan maken, is er wel leuk afname voor deze kaart denk ik.
of wordt het meer een opensource kaart?

btw waar laat jij je printen etsen?
Ook een konijn kan wel eens het haasje zijn...
Gebruikersavatar
Markus
Donateur
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 sep 2007 22:43
Locatie: Aduard, Groningen
Contacteer:

Re: 5 fase driver van Markus

Bericht door Markus »

Tja ik heb helemaal geen tijd meer om dingen te maken, dus als iemand anders de bipolaire firmware wil maken (subtiele hint aan mlrs) vind ik dat best

Ik heb in ieder geval geen tijd om hier zelf een heel project van te maken, ik heb het schema bedacht en de print ontworpen en een test programma geschreven mlrs heeft nu de eerste echte versie van de 5 fase firmware gemaakt

Als andere mensen wat zouden willen sta ik daar voor open, maar ik vind dat mlrs door zijn inzet tot nu toe een aardig woordje daarover te zeggen heeft

En Opensource tja, wie weet, Ik weet het nog niet, lijkt mij dat dat in overleg bepaald moet worden met de maker van de firmware

En ik laat mijn printen maken in het buitenland ;-)

Greezt,

Markus
jbri
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 aug 2008 15:38

Re: 5 fase driver van Markus

Bericht door jbri »

Ook ik zou er graag drie stuks 5 fase driverkaarten willen hebben.
mlrs
Berichten: 216
Lid geworden op: 01 apr 2008 20:34
Locatie: Nagele
Contacteer:

Re: 5 fase driver van Markus

Bericht door mlrs »

Ik ben bezig met de software voor de 5 fase aansturing vooral uit eigen belang maar ook omdat ik leuk vind om te doen hoor!!. Ik ga ze namelijk gebruiken om mijn eigen freesbank aan te sturen.
Als er genoeg belangstelling is voor een bipolaire versie zal ik overwegen om ook hiervoor de software te ontwerpen. Dit zal dan wel van de winter gebeuren.
diode
Berichten: 657
Lid geworden op: 23 aug 2008 17:04
Contacteer:

Re: 5 fase driver van Markus

Bericht door diode »

Zijn deze drivers gewoon met step en dir signalen aan te sturen, dus bijvoorbeeld via Mach3?
Zo ja, dan heb ik misschien ook wel interesse in 4 drivers.
Gebruikersavatar
Markus
Donateur
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 sep 2007 22:43
Locatie: Aduard, Groningen
Contacteer:

Re: 5 fase driver van Markus

Bericht door Markus »

Ja natuurlijk, is gewoon met Step DIR

de connector voor de input signalen past op de kleine connector van mijn Printer Port Interface (geen toeval)

Ik zal vandaag even gaan tellen hoeveel mensen willen hebben

Greezt,

Markus
klaas van gemerden
Berichten: 488
Lid geworden op: 12 jul 2007 22:49
Locatie: Zwijndrecht

Re: 5 fase driver van Markus

Bericht door klaas van gemerden »

Als je er een kapotte 5fase drive van b.v. een emco compact 5 cnc mee kan vervangen zijn er vast meer mensen die intresse hebben. Ik wil in de toekomst misschien zo'n draaibank kopen en dan zou het wel eens zo kunnen zijn dat er drivers kapot zijn of helemaal niet meer aanwezig. Vandaar deze opmerking/vraag.

Gr. KvG
Gebruikersavatar
wstoof
Donateur
Berichten: 559
Lid geworden op: 08 jul 2007 19:11
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Re: 5 fase driver van Markus

Bericht door wstoof »

Ik heb zelf dan wel geen interesse, maar...
Maar is wel begrijpelijk dat nu van weerzijde de kat uit de boom wordt gekeken als het gaat om wat de prijs van de kaart wordt...
Op deze manier kom je er nooit uit.
Zou het mogelijk handig zijn om met een te verwachte vraagprijs af te komen ?, welke als voorwaarde heeft dat bv er minimaal 20 kaarten in totaal worden afgenomen.
Wie weet blijkt het dan voor meer mensen toch interesant te zijn (wie weet ook voor mij ).

groet, wouter
Laatst gewijzigd door wstoof op 26 aug 2008 20:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rsemotion
Berichten: 742
Lid geworden op: 02 feb 2007 20:41
Locatie: Regio Alkmaar

Re: 5 fase driver van Markus

Bericht door rsemotion »

er zijn velen die zoon driver idd willen, alleen denk als die kaart b.v. 125 euro moet kosten dat een andere drive en een stepper goedkoper is voor het mini mill project
Ook een konijn kan wel eens het haasje zijn...
skillalot
Donateur
Berichten: 3251
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: 5 fase driver van Markus

Bericht door skillalot »

Tenzij er een firmware versie komt om 3 bipolaire motoren aan te sturen, dan valt die 125 misschien nog wel mee.

Gr Sascha
lucas
Berichten: 158
Lid geworden op: 24 mar 2008 18:37
Contacteer:

Re: 5 fase driver van Markus

Bericht door lucas »

Zelf volg ik dit al een tijdje, ik heb ook een viertal 5 fase motoren liggen maar die hebben allemaal maar 5 draden en ik denk dat deze driver ze niet zal kunnen aansturen.

Klopt dit?
Indien het niet kan dan zou dit duidelijk vermeld moeten worden om misverstanden uit te sluiten.
Moest het wel kunnen dan is er zeker een markt hiervoor maar dan zou de stroom hoger moeten kunnen.
Minstens een van mijn motoren heeft 2 Amp nodig, dus met deze kaart zal het niet werken om het volle vermogen eruit te krijgen.

Door deze relatief lage stroom (1,5 Amp) van de kaart denk ik dat het weinig zin heeft om een bipolaire versie te maken, microstepping zal waarschijnlijk ook niet kunnen, of ben ik verkeerd?
Het kan evt wel interessant zijn als de kaart echt goedkoop is maar ik denk dat voor bipolair je beter af bent met de TA8435 kit van Markus, of een DIY kaart met de TB6560 chip (ook van Markus).

Sorry voor mijn eerder sceptische post maar ik vrees dat deze kaart maar in een beperkt aantal gevallen kan gebruikt worden zoals de mini freesmachine.

Groeten, Luc.
Gebruikersavatar
rsemotion
Berichten: 742
Lid geworden op: 02 feb 2007 20:41
Locatie: Regio Alkmaar

Re: 5 fase driver van Markus

Bericht door rsemotion »

tenzij de output stage veranderd kan worden dat er meer amps uit kunnen komen.
echter weet ik niet hoe markus het schema bedacht heeft, dus kan ik niet kijken of er
zwaardere uitvoeringen van gemaakt kunnen worden.... dus markus kan dit?
Ook een konijn kan wel eens het haasje zijn...
skillalot
Donateur
Berichten: 3251
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: 5 fase driver van Markus

Bericht door skillalot »

lasersnijders
kleine graveermachines
pcb boormachines
foamcutters

1.5A meer dan genoeg voor :)
Plaats reactie